حجت‌اله بیرانوند از تدوین نقشه راه به منظور اصلاح فرایندهای موجود در حوزه کمی و کیفی زنجیره گندم، آرد و نان در استان لرستان خبر داد. به گزارش  میرملاس نو مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان با اشاره به روند اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان لرستان اظهار کرد: مجموعاً […]

 

حجت‌اله بیرانوند از تدوین نقشه راه به منظور اصلاح فرایندهای موجود در حوزه کمی و کیفی زنجیره گندم، آرد و نان در استان لرستان خبر داد.

به گزارش  میرملاس نو مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان با اشاره به روند اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان لرستان اظهار کرد: مجموعاً ۱۹۶۸ واحد خبازی در سطح استان باید به کارتخوان هوشمند مجهز شوند که تا کنون عملیات نصب این کارتخوان‌ها در ۱۳۰۰ واحد انجام شده و مابقی واحدها هم مغایرت اطلاعاتی داشته‌اند و در برخی موارد، سیستم پاسخگویی شاپرک کند بوده که در صورت رفع نواقص، سریعاً عملیات نصب کارتخوان‌ها در تمام خبازی‌های استان به اتمام خواهد رسید.
وی در ادامه با اشاره به تدوین نقشه راه به منظور اصلاح فرایندهای موجود در حوزه کمی و کیفی زنجیره گندم، آرد و نان در استان لرستان گفت: در این راستا، یک سند جامع و کارشناسی شده از ابتدا تا انتهای زنجیره، تدوین و وضع موجود و ایده‌آل، ترسیم شده است. این سند به عنوان دستورالعمل از سوی استانداری به کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان ادامه داد: در این سند، تکالیف همه بخش‌ها و دستگاه‌های مربوطه تعریف و مشخص شده و قطعاً در صورتی که اجرای این سند راهبردی محقق شود، اصلاحاتی را در حوزه آرد و نان استان لرستان شاهد خواهیم بود.
بیرانوند در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل، علاوه بر اینکه در مراکز ملکی و سیلوهایمان اقدام کرده‌ایم، به مقوله مصرف برق و انرژی واحدهای خبازی هم ورود کرده‌ایم و به سرعت در حال پیگیری تجهیز تمام واحدهای خبازی استان به دستگاه موتور برق هستیم و در این راستا از تسهیلات بانک سپه استفاده خواهیم کرد. این اقدام به این منظور انجام خواهد شد که واحدهای خبازی، در صورت وقوع بحران احتمالی، در تولید نان دچار مشکل نشوند.