دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا گفت: تردد بین شهرهای زرد از امروز بدون برگه تردد بین‌شهری میسر است.

به گزارش میرملاس‌خبر، حسین قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره تغییر محدویت‌های کرونایی، اظهار کرد: محدودیت‌ها به قوت خود باقی و اتفاق جدیدی در بحث تغییر محدودیت‌ها رخ نداده است اما از امروز تردد بین شهرهای زرد بدون برگ تردد امکان‌پذیر است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در چند هفته گذشته شهر قرمز نداشتیم اما متاسفانه ۶ شهر استان مازندران از امروز قرمز هستند، همچنین ۲۳ شهر در کشور نارنجی و ۲۱۲ شهر هم زرد هستند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا، ادامه داد: ما براساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، یکسری اقدامات در ۵ حوزه اصلی شامل ادارات و فعالیت کارکنان، بحث صنوف، خدمات بازرگانی و تجاری، مباحث فرهنگی و اجتماعی و مباحث ترددها پیش‌بینی کرده بودیم که مناسب با وضعیت هر شهر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در ۶ شهر قرمز، اصناف بجز گروه یک مابقی نمی‌توانند فعالیت کنند، تاکید کرد: جلسات ادارات با توجه به محدودیت‌های کرونایی باید برگزار شود.

قاسمی اضافه کرد: ورود خودرو با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، همچنین ورود پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای دیگر ممنوع و تا زمانی که وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی به وضعیت عادی برگردد، شرایط به همین منوال است.