معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تعلیم و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در قشر جوان یکی از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی است.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمود ثمینی شامگاه یکشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رؤسای جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به رسالتی که بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شده است، اظهار داشت: تعلیم و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در قشر جوان، تولید مواد کمک آموزشی، پیگیری طرح‌های تحقیقاتی، صنعتی و نیمه صنعتی، ارائه خدمات علمی و فناوری مورد نیاز جامعه، مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و حمایت از آن‌ها برای ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی براساس نیازهای تخصصی جامعه از جمله مأموریت‌هایی است که بر عهده جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف ترسیم‌شده اقدام کرده است، افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه‌های علمی بسیاری پیشگام بوده و فعالیت‌های دانش‌بنیان ارزشمندی انجام داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از وجود افراد خدوم، توانمند، جهادی و نخبه بهره‌مند است، خاطرنشان کرد: این نهاد باورهای غلط در خصوص ناتوانی در تولید علم که غرب بر ذهن جوانان گذاشته بود را از اذهان جوانان پاک کرد و فعل خواستن توانستن است را نهادینه کرد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به لحاظ علمی فعالیت‌های مهمی در مرکز رویان انجام داده که با علم روز دنیا برابری می‌کند.

ثمینی با بیان اینکه لرستان علیرغم داشته‌هایش کمتر توسعه یافته است، عنوان کرد: با این وجود جهاد دانشگاهی استان اقدام به انجام کارهای تحقیقاتی، فعالیت‌های آموزشی و ایجاد مرکز درمان ناباروری کرده و هرجا که نیاز باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با تاکید به اینکه ایجاد مرکز درمان ناباروری در لرستان، شرایط را برای ارائه خدمات در این زمینه به استان‌های همجوار نیز فراهم کرده است، تصریح کرد: این مرکز امید به آینده برخی زوجین که برای فرزندآوری مراجعه می‌کنند خواهد بود و قطعا این موضوع نشاط اجتماعی را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان موضوع خدمت‌رسانی به اقشار جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: مسئولیت‌ فرصتی است که بر عهده ما گذاشته است و بنا به فرموده امام علی (ع) فرصت‌ها مانند ابر در آسمان در حال گذر هستند پس نباید این فرصت‌ها را بیهوده از دست دهیم.

در پایان این مراسم امین سلاحورزیان به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان معرفی و منصوب شد و از زحمات سید علی نادر دهقانی نیز تقدیر به عمل آمد.