نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت : برای افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در استان با هدف اشتغال‌زایی هستند تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است. دکتر یحیی ابراهیمی با اشاره با نشست نمایندگان سه استان لرستان ، چهار محال بختیاری […]

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت : برای افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در استان با هدف اشتغال‌زایی هستند تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

دکتر یحیی ابراهیمی با اشاره با نشست نمایندگان سه استان لرستان ، چهار محال بختیاری و خوزستان با رئیس جمهور گفت : ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از  مطالبات مهم مجمع نمایندگان از ریاست‌جمهوری بود که این موضوع  خوداز مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان بود که پیگیری کردیم.

وی افزود: بر این اساس  برای افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در استان با هدف اشتغال‌زایی هستند تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در گزارش ارائه شده به رئیس‌جمهور، عنوان کردیم که لرستان از تمامی ظرفیت توسعه راه‌های ریلی، زمینی و هوایی برخوردار است، اظهار کرد: تکمیل و تامین اعتبار بیمارستان نیایش خرم‌آباد، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای الیگودرز و بروجرد، تامین آب شرب مناطق روستایی، فاضلاب شهری سلسله و دلفان با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر مطالبات مجمع نمایندگان از رئیس جمهور بود.

وی گفت : حق آبه یکی دیگز از محوری ترین مطالبه نمایندگان از رئیس جمهور بود زیرا اولویت و مطالبه مهم مردم استان تامین حق‌آبه به شکل واقعی برای ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ایجاد و تکمیل سدهای نیمه تمام است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس افزود: معتقدم و گفتم که  یکی از رویه‌های غلط دولت‌های گذشته این بوده که برای زمان افتتاح پروژه و یا تامین اعتبار، پروژه‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند، در اولویت قرار می‌گرفتند که به این موضوع اعتراض کردم  زیرا در استان‌ها و شهرستان‌ها پروژه از قبل تعریف شده و آن‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اولویت قرار بگیرند، اما در شهرهایی که از قبل پروژه‌ای برای آن‌ها تعریف نشده، عین بی‌عدالتی است و باید رویه گذشته تغییر کند.

 

  • نویسنده : عباس دارایی میرملاس خبر