استاندار لرستان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری محرم تقدیر کرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید موسی خادمی در گفت‌وگوی خبری شبکه افلاک و رادیو لرستان با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا مشاغل خرد و خدماتی دچار آسیب شده‌اند، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا هزینه‌های زیادی بر مردم تحمیل شد زیر مجبور  بودند که در خانه بمانند و مراودات را محدود کنند.

وی از تلاش مدافعان سلامت تشکر کرد و افزود: پزشکان، کادر درمان و پرستاران در این ایام متحمل زحمات فراوانی می‌شوندو از همین جا باید دست آنها را بوسید زیرا در این شرایط سخت با ایثار و فداکاری خیلی خوب عمل کرده‌اند.

استاندار لرستان با اشاره به هزینه‌های سنگینی که مجموعه دولت و علوم پزشکی برای درمان این بیماری به ازای هر فرد هزینه می‌کند، عنوان کرد: جدا از هزینه‌های سنگینی که به بخش درمان وارد می‌شود جان هر انسانی برای هر خانواده‌اش عزیز و برای همه محترم و قابل احترام است.

وی در زمینه مدیریت بحران کرونا گفت: تاکنون در لرستان بخوبی عمل شده و هیچگاه وارد مرحله بحران در زمینه بستری بیماران نشده و ضریب ایمنی خوبی داشته‌ایم،

خادمی با بیان اینکه آنچه که باید در مرحله آمادگی برای مقابله با بیماری انجام شود  در لرستان انجام شده است، مطرح کرد: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اقداماتی مانند عدم تشکیل اجتماعات، منع عبور و مرور، برخورد قضایی و قانونی با متخلفان، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، فعال شدن صنایع استان در زمینه ساخت مواد ضد عفونی و تولید ماسک صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه تاکنون در لرستان ۴۸۰ نفر در اثر کویید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، گفت: با توجه به منحنی این بیماری، تقریباً در هفته اول و دوم مرداد و هفته آخر خردادماه شرایط در استان بسیار سخت شد به گونه‌ای که مرگ و میر به ۷ یا ۸ نفر و در یک شبانه‌روز به ۱۰ نفر رسید.

استاندار لرستان افزود: ولی با کمک و مراعات مردم این موضوع مدیریت شد و با فرهنگ‌سازی و استفاده از ماسک و همکاری خوب مردم لرستان در عدم برگزاری مجالس ترحیم و عروسی آمار مرگ و میر در استان کاهش یافت و اکنون خوشبختانه وضعیت بهتر شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه همچنان بیماری ،بستری و مرگ و میر در لرستان وجود دارد اما بهتر شدن وضعیت به دست ماست و کافی است چند روز سهل انگاری کرده تا دوباره به وضعیت قرمز تغییر کنیم.

خادمی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری محرم تقدیر و بیان کرد: از همه عزیزانی که در بحث سوگواری و عزاداری سنگ تمام می@گذارند انتظار داریم که با همه ی عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع)، اصل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و موضوع سلامت مردم را جدی بگیرند.