معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت: صبح امروز تمامی مدارس استان بازگشایی می‌شوند اما دانش آموزان تنها در شهرستان چگنی، شهر سپیددشت و منطقه ویسیان به صورت کامل و در شهرهای ازنا، بروجرد، پلدختر، دورود، کوهدشت، رومشکان و مناطق اشترینان، معمولان، سیلاخور، کوهنانی به صورت گروه بندی حضوردارند.

عیسی سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: صبح امروز (شنبه) تمامی مدارس استان بازگشایی می‌شوند اما تنها در تعدادی از مدارس دانش‌آموزان حضور دارند.

وی با بیان اینکه  دانشگاه علوم پزشکی شهرهای استان را از نظر شیوع کرونا به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی کرده است، افزود: مدارس در مناطق سفید دایر بوده اما در مناطق زرد شرایط بازگشایی مدارس متفاوت است.

معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: شهرستان چگنی، شهر سپیددشت و منطقه ویسیان دارای وضعیت سفید هستند، از این رو کلاس‌ها در مدارس این شهرها کاملا حضوری و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

سهرابی با اشاره به اینکه  ۱۱ شهر استان دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا هستند، تصریح کرد: در این مناطق دانش‌آموزان گروه‌بندی شده و هر روز یک گروه در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های ازنا، بروجرد، پلدختر، دورود، کوهدشت، رومشکان و مناطق اشترینان، معمولان، سیلاخور، کوهنانی و طرحان زرد هستند.

معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: در مناطق زرد بخشی از آموزش به شکل حضوری و در کلاس‌های کم‌جمعیت و با زمان حداکثر هر کلاس ۳۵ دقیقه برگزار می‌شود، بخشی نیز از طریق شبکه شاد انجام می‌گیرد.

سهرابی افزود: ۹ شهر و منطقه استان شامل ناحیه یک و دو خرم‌آباد، منطقه زاغه، بیرانشهر، شهرستان‌های الیگودرز، الشتر، نورآباد، منطقه زز و ماهرو و منطقه کاکاوند از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق قرمز کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، بیان کرد:  اما در برخی مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز دارای جمعیت کم سه تا پنج نفر، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش لرستان  بیان کرد: در مناطق زرد نیز حضور دانش‌آموزان الزامی نیست همچنین معلمانی که مشکل اینترنت دارند شرایط لازم برای آنان در مدارس فرآهم شده است.