مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه احیا شده صدر فولاد خرم‌آباد طی سه ماه گذشته به ۲ هزار تن رسیده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهمن جعفری در حاشیه بازدید از کارخانه صدر فولاد با بیان اینکه خطوط این شرکت بزرگ صنعتی امکان تولید ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد را در اندازه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: این کارخانه سال‌های گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ و اختلافات بین شرکا به ورشکستگی رسید و به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی سرمایه‌گذار به سیستم مالی، تعطیل شد که سال گذشته با پیگیری‌های استاندار لرستان در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هشت مصوبه پیگیری شد.

وی افزود: صدر فولاد، ۱۶۸ فقره چک برگشتی و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی به سیستم بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان دارد که ستاد تسهیل باید این پروژه را تعیین تکلیف کرد و فرصتی به سرمایه‌گذار داده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به انجام تعیین تکلیف بدهی‌های این شرکت، ادامه داد: مشکل انشعاب برق این واحد نیز از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر برطرف و به انشعاب دائم تبدیل شد و مجموعه های مختلف به همراه دولت، نهایت همکاری را با این کارخانه داشته اند تا به چرخه تولید و صادرات برگردد بنابراین انتظار می رود از این پس سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نماید.

وی تاکید کرد: تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه احیا شده صدر فولاد خرم‌آباد طی سه ماه گذشته به ۲ هزار تن رسیده است.