معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اولویت اول ما در حوزه سلامت حفظ جان مردم است.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمود ثمینی در حاشیه شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان ضمن تاکید به اینکه اولویت اول ما در حوزه سلامت، حفظ جان مردم است، اظهار داشت: در این شرایط که وضعیت استان به لحاظ بیماری کرونا قرمز است اطلاع‌رسانی نقش مهمی در اجرای محدودیت‌های هوشمند دارد.

وی افزود: براساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، هرگونه تجمع در وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و در صورت بروز تخلف اماکن مربوطه پلمپ خواهد شد.

معاون استانداری لرستان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در روزهای اخیر، یاد‌آور شد: روند بیماری در استان افزایشی است و ویروس جهش‌یافته انگلیسی با سرعت بیشتری منجر به ابتلا و مرگ می‌شود که شرایط ایجاب می‌کند در زمینه اعمال محدودیت‌های هوشمند بیش از پیش با هم همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ظرفیت مناسبی در زمینه اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان می‌توان فعالیت‌ها و مراسم مربوط به این ماه را از طریق فضای مجازی پوشش داد تا از حضور مردم در تجمعات در شرایط کرونایی جلوگیری شود.

ثمینی ادامه داد: رعایت موازین روزه‌داری و پرهیز از هرگونه حرمت‌شکنی در این ماه مورد انتظار است و در صورت ارتکاب به روزه‌خواری به هر دلیل مکلف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم.