معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به شرایط شکننده کرونا، استان لرستان در نوروز 1400 پذیرای هیچ مهمانی نخواهد بود.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمود ثمینی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و سرعت انتشار آن، اظهار داشت: با توجه به این شرایط شکننده کرونا، رسما اعلام می‌کنیم استان لرستان پذیرای هیچ مهمانی در نوروز ۱۴۰۰نخواهد بود و ما هیچ‌گونه میزبانی نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به سرعت و قدرت انتشار ویروس جهش‌یافته انگلیسی، موضوع بسیار جدی دنبال می‌شود و اقداماتی از جمله کنترل ورودی‌های استان از سمت خوزستان انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: با توجه به قرمزشدن وضعیت کرونایی ۱۱شهرستان خوزستان، از ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک استان مذکور به لرستان جلوگیری شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ شهرستان لرستان دارای وضعیت زرد و ۳ شهرستان با وضعیت آبی است، خاطرنشان کرد: وضعیت به شدت شکننده است و به محض ورود ویروس جهش‌یافته این حالت‌ها تغییر می‌کند.

ثمینی ابا تاکید به اینکه مردم در روزهای پایانی سال از حضور در اجتماعات و ازدحام در مراکز خرید خودداری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.، تصریح کرد: در غیر اینصورت علیرغم تدابیر، موج چهارم کرونا در پایان اسفندماه اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مردم در پنجشنبه پایانی سال از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند، گفت: مردم می‌توانند در چهارشنبه پایانی سال و اعیاد شعبانیه از برنامه‌های فرهنگی صدا و سیما استفاده کنند و به‌منظور پیشگیری ازانتشار  ویروس کرونا از حضور در اجتماعات بپرهیزند.