رئیس دانشگاه لرستان خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: دست از سر اراضی این دانشگاه بردارید و بجای آن برای ساخت مراکز اقماری در شهرستان‌ها به ما زمین بدهید.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی نظری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص اراضی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۲۱۲ هکتار مساحت است که ۶۰ هکتار آن ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دانشگاه لرستان ۸۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر به داره کل راه و شهرسازی استان واگذار کرده است، افزود: متاسفانه راه و شهرسازی استان باز هم خواستار اختصاص ۱۴۸ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان است، بنده از مدیرکل راه و شهرسازی استان درخواست دارم که دست از سر اراضی این دانشگاه بردارد و بجای آن برای ساخت مراکز اقماری در شهرستان‌ها به ما زمین بدهد.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنان به احداث خوابگاه برای دانشجویان متأهل اشاره کرد و گفت: در راستای کمک به جوانی جمعیت ما درخواست ساخت دو هزار واحد مسکن و خوابگاه برای دانشجویان متاهل با کمک بانک‌ها و راه و شهرسازی را داریم.

وی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان خبر داد و تصریح کرد:  حدود ۲۵ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های دانشگاه و ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات دانشگاه اختصاص پیدا کرده که در حال جذب است.

نظری با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان سال گذشته مجوز جذب ۱۰۰ نفر هیئت علمی جدید اخذ کرده‌ است، عنوان کرد: مجموع اعضای هیئت علمی دانشگاه به حدود ۴۵۰ نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای دانشجو در اردیبهشت ماه امسال دانشگاه لرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کنفرانس ملی و بین المللی ریاضی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار دانشگاه طی اردیبهشت‌ماه است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شود، افزود: سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان برای دانشکده ادبیات جذب شده است.

مصطفی کرم‌پور معاون فناوری دانشگاه لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: این دانشگاه امسال وارد بالای ۴۰ سال فعالیت می‌شود، براساس رتبه بندی اعلام شده، دانشگاه لرستان در بین دانشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ سال عمر فعالیت، در رتبه پنجم قرار گرفته و در بین دانشگاه‌های جامع کشور و وزارت علوم و از بین ۱۱۰ دانشگاه، در رتبه ۲۸ قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات «کیو وان» دانشگاه لرستان رشد داشته است، افزود: تعداد مقالات سطح بالای این واحد (Q۱) از ۸۷ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۵ مورد در سال گذشته رسید که این اقدام در رتبه بندی جدید تایمز و ارتقای رتبه دانشگاه تاثیرگذار خواهد بود.

علی حقی‌زاده رییس دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری دانشگاه لرستان نیز با بیان اینکه ۵۰ پایان نامه با موضوع سیل توسط این دانشکده انجام شده است، مطرح کرد: ما هنوز سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل دقیقی در استان نداریم، نقطه‌ای عمل نمی‌کند و خیلی کلی اعلام می‌کند که جنوب و شرق درگیر بارندگی می‌شود، این سامانه هشدار سیل کارایی ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم با سیل سازگاری پیدا کنیم و لازمه این امر هم این بوده که مدیران ما مجهز به علم روز شوند، این علم روز در دانشگاه موجود است.