معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر هیچ موردی از بیماری سرخک در لرستان مشاهده نشده است گفت: پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخچه در لرستان در حد قابل قبولی است.

به گزارش میرملاس‌خبر، مریم کوشکی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری سرخک در  سطح کشور و استان لرستان، اظهار داشت: طی دو سال اخیر هیچ‌ موردی از بیماری سرخک مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه سرخک یک بیماری ویروسی است و از طریق تنفس و قطرات تنفسی به دیگری انتقال می‌یابد افزود: این بیماری مسری‌ترین عامل عفونی شناخته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با نحوه واکسیناسیون بیماری سرخک عنوان کرد: واکسیناسیون سرخک، سرخچه یا mmr در دو نوبت دوازده و هجده ماهگی برای کودکان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخچه در لرستان در حد قابل قبولی است، بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک از قبیل بثورات پوستی در کودکان طی ۲۴ ساعت نمونه‌گیری انجام و به آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال می‌شود.

کوشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرخک در کشورهای همسایه افزایش یافته ‌است اگر خانواده ای صاحب کودک زیر ۵ سال است و به دلیل ابتلا به کرونا واکسیناسیون کودک را به تاخیر انداخته است برای تکمیل واکسیناسیون کودک علیه سرخک و سرخچه اقدام و به مراکز بهداشتی محل زندگی در شهر و روستا مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه واکسن mmr در تمامی مراکز واکسیناسیون استان لرستان وجود دارد خاطرنشان کرد:  در بحث واکسن هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد اما به منظور پیشگیری از این بیماری مردم باید از تجمعات دوری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در محل تجمع تهویه مناسب باید وجود داشته باشد گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه علائم بثورت پوستی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.