مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: دفاتر تسهیل‌گری به‌عنوان حلقه واصل ارتباط مردم و نهادهای خدمات‌رسان همه ظرفیت‌ها را بسیج می‌کند.

به گزارش میرملاس‌خبر، مریم پورسرتیپ صبح امروز در جلسه بررسی میزان پیشرفت کار دفاتر تسهیل‌گری استان لرستان و تعیین شرح وظایف جدید آن‌ها در سال۹۹، اظهار داشت: دفاتر تسهیل‌گری از یک سو به‌عنوان حلقه واصل ارتباط مردم و نهادهای خدمات‌رسان با بدنه‌ی اجتماعی کار‌ کرده و همه ظرفیت‌ها را بسیج می‌کند و از سوی دیگر هماهنگی لازم را برای ارائه خدمات در مناطق حاشیه‌ شهر و کمتر برخوردار تحت پوشش انجام می‌دهد.

وی اولین شرط موفقیت تسهیل‌گران را داشتن انگیزه و علاقه کافی دانست و افزود: با عنایت به اینکه تسهیل‌گری حرکتی مردمی و مشارکت‌جویانه است باید خدمات‌رسانی در محلات به اثربخشی برسد، بنابراین انگیزه و پشتکار در این حوزه بسیار ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان ادامه داد: از طرفی با در نظر گرفتن مشکلات عدیده ساکنان این مناطق، نگاه انسان‌محوری و تربیت نیروی مردمی مانند خود تسهیل‌گران مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تسهیل‌گران تلاش کنند رضایت‌مندی مردم و تقویت سرمایه اجتماعی را افزایش دهند تا مردم با تمام وجود احساس کنند که تسهیل‌گران دلسوزانه در کنار آن‌ها هستند.

پورسرتیپ با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی و‌ کودکان کار، گفت: اگر آسیب‌های اولویت‌دار استان توسط شرکت تخصصی نقش کلیک جز شرح وظایف دفاتر تسهیل‌گری قرار گیرد، فعالیت‌های آنان اثربخشی بهتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مستندسازی آمار و عملکرد در قالب کتاب‌های ماندگار برای بهره‌گیری از سیاست‌گذاری‌های حوزه اجتماعی یک ضرورت است.