استاندار لرستان گفت: در صورت اجرای راه‌آهن دورود - خرم‌آباد و بروجرد، تمام استان از آن بهره‌برداری خواهند کرد، از این رو مطالبه مهم مردم لرستان است.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید به اینکه اجرای راه‌آهن مطالبه اصلی مردم استان است، اظهار داشت: راه‌آهن یکی از پروژه‌های اساسی لرستان است که تکمیل آن در دستور کار استانداری قرار دارد.

وی افزود: راه‌آهن دورود – خرم‌آباد و بروجرد از جهاتی برای همه مردم لرستان مهم است و در صورت راه اندازی تمام استان از آن بهره‌برداری خواهند کرد، از این رو مطالبه مهم مردم استان است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه راه‌آهن قدیمی لرستان در بحث پدافند غیرعامل دارای مشکلاتی است،عنوان کرد: معتقدیم اجرای پروژه جدید که از خوزستان به سمت استان مرکزی ادامه دارد، باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این پروژه و چند طرح مهم دیگر از استان، در سفر آتی رئیس جمهور محترم به لرستان به عنوان مطالبات اصلی، با هیئت دولت مطرح و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

زیویار تاکید کرد: برای تکمیل و پیشبرد بهتر امورات راه آهن خرم آباد ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه در بحث تأمین اعتبار و وزارت راه و شهرسازی در رابطه با موضوعات فنی پروژه نظرات خود را ارائه دهند.

وی افزود: امیدواریم این خواسته مردم استان با انجام کارهای کارشناسی و همت دستگاه‌های اجرایی ذیربط هر چه سریع‌تر به نتیجه رسیده و شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 

خبرنگار: کرم ملک‌آسا