سمانه حسن‌پور؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت :اعتبارات عمرانی ابلاغ‌شده استان در قانون ۱۴۰۰، مبلغ ۱۹۷۸ میلیارد تومان بوده که این اعتبارات در لایحه ۱۴۰۱ به ۲۲۹۴ میلیارد تومان افزایش یافته و لرستان رتبه نهم از لحاظ درصد سهم اعتبارات عمرانی ابلاغی را دارد. وی افزود:سهمی که برای رشد اقتصادی لرستان با توجه […]

سمانه حسن‌پور؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت :اعتبارات عمرانی ابلاغ‌شده استان در قانون ۱۴۰۰، مبلغ ۱۹۷۸ میلیارد تومان بوده که این اعتبارات در لایحه ۱۴۰۱ به ۲۲۹۴ میلیارد تومان افزایش یافته و لرستان رتبه نهم از لحاظ درصد سهم اعتبارات عمرانی ابلاغی را دارد.

وی افزود:سهمی که برای رشد اقتصادی لرستان با توجه به ظرفیت‌های استان لحاظ شده ۶.۹ درصد است. حسن پور گفت : معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از تمام روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی های استان ها به همراه معاونین بودجه در جلسات ستاد بودجه کشوردعوت کردند، ضمن بررسی نظرات و دیدگاه های روسا های سازمان ها در این جلسات، تغییر ریل سیاست های مالی را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را دنبال کرده اند و تاکید داشتند اینگونه تنظیم لوایح بودجه، بهتر جواب خواهد داد.

وی تصریح کرد: در این تغییر ریل، سیاست های مالی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، رشد اقتصادی و ارتقای بهره وری، عدالت محوری، ثبات اقتصادی و ارتقا کیفیت بودجه ریزی جهت گیری های اصلی هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف گذاری های رشد اقتصادی کشور مشخص شده، یادآورشد: رشد ۸ درصدی اقتصادی  در کشور در حوزه های مختلفی اعم از خدمات با ۹/۶ درصد، ساختمان ۴/۱۱ درصد، کشاورزی ۱/۹ درصد، صنایع۶/۱۲ درصد، نفت خام و سایر معادن ۹/۷ ، انرژی ۱/۵ درصد، بوده است.

وی اظهار کرد: الزامات رشد اقتصادی ۸ درصدی ۵/۴ درصد رشد سرمایه گذاری و ۵/۳ درصد رشد بهره وری است که صادرات محور کردن تولیدات از اهم راهبردهای اجرای آن است.

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر