مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال 96 تا 1400 شاهد رشد ۱۰۰ درصدی تعداد رسانه‌ها در کشور هستیم.

به گزارش میرملاس‌خبر، ایمان شمسایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم‌آباد با اشاره به هجمه‌های وارده به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت: رسانه باید ضمن پیدا کردن مخاطبان خود، توان خود را نیز بازیابی کنند.

وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را توجه به رسانه‌ها دانست و افزود: سلیقه مردم تغییر کرده و لازم است که مرجعیت رسانه‌ای را در کشور حفظ کنیم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رتبه‌بندی جدید روزنامه‌ها به زودی اعلام می‌شود، عنوان کرد: در طول تابستان در یک بازه زمانی سه ماهه ارزیابی به صورت استانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی نشریات به خود استان‌ها واگذار می‌شود، مطرح کرد: تلاش‌خواهیم کرد که ارزیابی پایگاه‌های برخط و استانی شش ماه یک بار انجام شود.

شمسایی گفت: تا سال ۹۶ تنها هفت هزار رسانه فعال در کشور وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۱۴ هزار افزایش یافت و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی تعداد رسانه‌ها طی چهار سال در کشور هستیم.

وی با تاکید به اینکه آیین‌نامه حرفه‌ای خبرنگاری در هیات دولت مجددا مطرح شده است، تصریح کرد: به دنبال صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاری هستیم تا این صنف انسجام خود را بیشتر حفظ کند.

وی نداشتن صنف را به عنوان یکی از مسائل تلخ حوزه رسانه بیان کرد و گفت: در عرصه رسانه نمی‌دانیم دقیقا به چه کسی بگوییم خبرنگار و متاسفانه در قانون هم نسبت به خبرنگار سکوت شده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه وزیر ارشاد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق اعتباری هنر گرفته است، مطرح کرد: از خبرنگاران خواسته شد بعد از ثبت‌نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور، به عضویت صندوق هنر درآیند.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر کاغذ سفید براساس مصرف واقعی رسانه‌ها توزیع می‌شود، اظهار داشت: نهادهای نظارتی در این زمینه حساس بوده و مسائل توزیع را رصد می‌کنند.

شمسایی افزود: یکی از کارهای ویژه ما در وزارت ارشاد در دولت سیزدهم، توجه ویژه به نیروی انسانی شاغل در رسانه‌ها است.

وی به ماده ۴۶ قانون مطبوعات و ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی درخصوص بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: مدیران مسوول ملزم به بیمه کردن خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در پایان سخنانش با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه مبنی بر اختصاص ۲ درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه ها به حوزه فرهنگ، بیان کرد: مجلس با دولت در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، اختصاص یک درصد به صورت تکلیفی را تصویب کرد که نوشتن آیین نامه اجرایی توسط وازرتخانه در حال انجام است.