استاندار لرستان گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته گذشته روند ابتلا به کرونا افزایشی بوده که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری کرده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا از افزایش روند ابتلا به کرونا در لرستان خبر داد و اظهار داشت: میزان ابتلا و بستری کرونا در استان اواخر سال گذشته در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت و همین موضوع تعداد فوتی ها را تحت الشعاع قرار داده بود و روند آن کاملاً نزولی بود.

وی  افزود: در هفته گذشته روند بیماری در استان تا حدودی افزایشی بوده که این موضوع متاثر از مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی است و با توجه به محدودیت در امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستان ها ضرورت دارد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام داشته باشند.

استاندار در خصوص رنگ بندی شهرهای استان ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان رومشکان در وضعیت قرمز، پلدختر و دلفان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی عنوان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی و ارائه آموزش ها به صورت حضوری مورد تاکید قرار گرفت و با اعلام ستاد مقرر شد در صورت مشاهده دانش‌آموزان دارای علامت در مدارس، نسبت به عدم حضور آنها در کلاس های درس تصمیم گیری و اقدام لازم صورت پذیرد.