ورود سامانه بارشی می‌تواند برای استان بسته به آمادگی آن، فرصت یا تهدید ایجاد کند. در این گزارش آماری از بارش‌های اخیر استان لرستان ارائه خواهد شد.
به‌گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، طبق گزارش‌ها بیشترین بارش‌ها در ایستگاه پاعلم با ۵۹میلی‌متر بارش ثبت شده‌است. به‌طور متوسط میانگین بارش‌ها در لرستان ۲۷.۱ میلی‌متر بوده‌است.
پیش‌بینی می‌شود میانگین بارش‌ها در استان به بیش از ۱۳۰ میلی‌متر و برای نقاطی از شرق و جنوب شرق استان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر برسد.
اندازه‌گیری‌ها نشان داده است که تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، سه شنبه در خرم‌آباد ۳۲.۵ میلی‌متر، در بروجرد ۱۹.۹ میلی‌متر، در الیگودرز ۱۱.۲ میلی‌متر، در کوهدشت ۳۰.۷ میلی‌متر، در پلدختر ۲۴.۵ میلی‌متر، در دورود ۳۲.۶ میلی‌متر، در الشتر ۳۸.۲ میلی‌متر، در نورآباد ۳۴.۳ میلی‌متر، در ازنا ۱۱.۹ میلی‌متر، در رومشکان ۳۰.۲ میلی‌متر و در سراب دوره ۳۲.۴ میلی‌متر بارش باران داشته‌ایم.
دبی کشکان به ۵۰۰۰ مترمکعب خواهد رسید، بیشینه بارش‌ها در برخی نقاط شرقی و جنوب شرقی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر تخمین زده می‌شود. شواهد حاکی از آن است که پلدختر و دورود کانون بحران هستند.
در سیلاب فروردین ماه ۹۸ در روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین متوسط بارش در استان ۱۳۴.۱ میلی‌متر بود و بیشترین بارش‌ها مربوط به پلدختر با ۱۶۵.۴ میلی‌متر بوده است.
این سامانه بارشی بسیار قوی تا اواسط روز چهارشنبه در استان برقرار است.
(سمانه پاپی/ دانشجوی دکتری آب و هواشناسی)