رییس کل دادگستری لرستان گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای زیر مجموعه آن باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر بهتر از این و با عزم جدی به وظایف خود عمل کنند، در غیر این صورت ترک فعل محسوب و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعتیاد به مواد مخدر را از مهمترین و عوامل اصلی طلاق با آثار زیانبار خانوادگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: مسئله مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و در این راستا دستگاه‌های مختلفی باید پای کار بیایند.

وی افزود: اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر باید هر کدام بر اساس مسوولیتی که دارند اقدام‌های مثبت خود را در جلسه آینده گزارش کرده و به طور حتم باید برای توزیع کنندگان مواد مخدر مجازات‌های بازدارنده و عبرت‌آموز تعیین شود.

رییس کل دادگستری لرستان با تاکید به اینکه موضوع مواد مخدر اعم از قاچاق، خرده فروشی و اعتیاد یک معضل جدی در جامعه است، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر با هدف افزایش اثربخشی درمان و مراکز درمانی برای معتادان در نظرگرفته شده اما متاسفانه در این موارد وضعیت مناسبی در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در درجه اول یک آمار دقیق از وضعیت موجود استان داشته و سپس برای مبارزه و مقابله برنامه‌ریزی و تلاش کند، گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای زیر مجموعه آن باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر بهتر از این و با عزم جدی به وظایف خود عمل کنند، در غیر این صورت ترک فعل محسوب و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.