خبرنگاران در دیدار با رئیس‌جمهور می‌توانند مشکلات استان را بی‌واسطه به سمع و نظر ایشان برساند که شاید بتوان تصمیم بهتری برای برون رفت استان از مشکلات گرفته شود.

اختصاصی میرملاس‌خبر- کرم ملک‌آسا/ اصحاب رسانه، خبرنگاران متعهد و فعالان عرصه قلم با دارا بودن روابط اجتماعی مناسب و شجاعت در بیان مشکلات از صفات صداقت، شجاعت، متانت و غلبه بر احساسات و عقلانیت و تدبیر برخوردار هستند.

خبرنگاران با توجه به وجدان کاری حرفه‌ای و در نظر گرفتن مصلحت نظام، کشور، مردم و منافع ملی به کار خود می‌پردازند.

اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان ‌امین نظام و مردم می‌توانند وضعیت اقتصادی و توسعه‌ای را از لحاظ شاخص‌های مختلف مانند بیکاری، اشتغال، سلامت، حوزه فرهنگی و عمومی اجتماعی را جمع‌بندی و به کارگزاران نظام منتقل کنند تا مسئولین امر بدانند در چه وضیعتی هستند و چه اهدافی را باید دنبال کنند، بنابراین باید زمینه برای بهره‌مندی اطلاعات دلسوزانه خبرنگاران و رسانه‌ها برای مدیران و کارگزاران نظام فراهم شود.

اصحاب رسانه و قلم بعنوان چشم و گوش همیشه بیدار جامعه و به عنوان رکن چهارم دموکراسی و همچنین عناصر اصلی جریان اطلاع‌رسانی در جامعه‌ای که نقدش معقول و بدون غرض‌ورزی و از مجرای اخلاق اجتماعی معین شده باشد می‌توانند موجب کاهش انحراف و خطای کمتر مسوولان شود.

در سفرهای استانی، رئیس‌جمهور با ثمن‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و اقشار مختلف جامعه دیدار می‌کند اما متاسفانه با اصحاب رسانه که تاثیرگذارترین قشر در جامعه هستند هیچ‌گونه نشست خبری برگزار نمی‌کنند.

هم اکنون که در اواخر هفته جاری شاهد سفر رئیس‌جمهور و رئیس دولت سیزدهم و ارکان تاثیر‌گذار دولت به استان لرستان هستیم ضرورت دارد شخص رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه لرستان که به خوبی چالش‌های استان را در کلیه زمینه‌ها می‌شناسند دیدار کند تا خبرنگاران مشکلات استان را بی‌واسطه به سمع و نظر ایشان برساند که شاید بتوان تصمیم بهتری برای برون رفت استان از مشکلات گرفته شود.