مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: آموزش‌ها باید از کودکی و در مهادی کودک برای تعمیق آموزه‌های دینی شروع و تا بزرگسالی و دانشگاه ادامه داشته باشد.

به گزارش میرملاس‌خبر، مریم پورسرتیپ در وبینار کشوری خلاء‌های فرهنگی ترویج حجاب و عفاف در جامعه، اظهار داشت: یکی از صفات پسندیده انسان که در قرآن بارها به آن تاکید شده، عفت است که به معنای بازدارندگی نفس است.

وی افزود: در دین ما افراد باعفت تحت عناوینی مانند افراد باسخاوت و دارای تفکر، آرامش، جود و خشوع در مقابل خداوند معرفی شده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با بیان اینکه حجاب و عفاف از مباحث فرهنگی و مذهبی است که نیازمند برنامه‌ریزی تدریجی و ریشه‌ای است، مطرح کرد: کلیه سازمان‌ها، نهادها و شهروندان در فرهنگ‌سازی آن نقش موثر دارند و بدون ریشه‌یابی و مطالعه و آسیب‌شناسی نمی‌توان برنامه‌ای صحیح و کارآمد برای حجاب و عفاف طراحی کرد، بنابراین متولیان باید بجای برخوردهای سلیقه‌ای کار فرهنگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه‌ فرد، خانواده و جامعه است، عنوان کرد: عملیاتی شدن این موضوع نیز در گرو همه‌ی نهادهای فرهنگی متولی و مشارکت جامعه مدنی است که در کنار هم در حوزه مسائل مرتبط با سلامت روانی شهروندان اقدام کنند.

پورسرتیپ منشا بسیاری از آسیب‌ها را ضعف آموزش دانست و گفت: آموزش‌ها باید از کودکی و در مهادی کودک برای تعمیق آموزه‌های دینی شروع و تا بزرگسالی و دانشگاه ادامه داشته و همچنین والدین و خانواده‌ها در برنامه‌های آموزشی فراموش نشوند.

وی با اشاره به نقش محلات در انجام برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، بیان داشت: در محلات ظرفیت‌های مناسبی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد که می‌توانند با آموزش بعنوان مروجان و مبلغین فرهنگی، مذهبی تربیت و به مرور باعث تاثیرگذاری در محیط‌های بزرگتر شوند.