رییس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی است و شرکت‌ها می‌توانند لوایح این طرح را بررسی و نقطه نظرات خود را درباره آن اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، دکتر عبدالحسین روح الامینی، در مورد طرح‌های جاری در مجلس برای توسعه اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: مجلس برای طرح معافیت‌های مالیاتی و پیش‌بینی منابع مالی و تسهیلات در بودجه ۱۴۰۰ آمادگی دارد.

وی افزود: همچنین مجلس در نظر دارد با تشویق بخش خصوصی و بانک‌ها در قانون برنامه هفتم و تدوین بودجه سالیانه برای سرمایه‌گذاری و طراحی مشوق‌های لازم به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کمک کند.

روح‌الامینی در ادامه در مورد طرح جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اظهار کرد: طرح جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی است و شرکت‌ها می‌توانند لوایح این طرح را بررسی و نقطه نظرات خود را درباره آن اعلام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر حضور بیشتر در بازارهای صادراتی کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دارویی و بیوتکنولوژی دستاوردهای زیادی در این حوزه دارند به طوری که ۲۵ درصد از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی به این حوزه اختصاص داشته است.

 

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا