استاندار لرستان با بیان اینکه عزاداری‌ها با رعایت موارد بهداشتی برگزار شود، بیان کرد: نه عزاداری تعطیل شود و نه سلامتی مردم به خطر افتد.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس‌خبر، سید موسی خادمی با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، گفت: رعایت نکات بهداشتی در برگزاری عزاداری‌ها از موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت و مصوب شد هیئت‌های مذهبی با برنامه‌ریزی برای عزاداری در ایام محرم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری مناسب کنکور امسال در سراسر کشور از اقداماتی بود که با ارزیابی‌های صورت گرفته، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده است.

خادمی با بیان این مطلب که فضای مجازی عزاداری‌ها را به خانه‌های مردم ببرد، اظهار کرد: طبق پروتکل‌های بهداشتی اجرای مراسم عزاداری در محیط‌های بسته ممنوع است و با توجه به محدودیت برگزاری عزاداری نسبت به سال‌های گذشته، فضای مجازی می‌تواند عزاداری را به خانه‌های مردم ببرد.

وی لازمه اجرای این فرآیند را در تأمین امکانات و پهنای باند اینترنت عنوان کرد و افزود: در همین رابطه، ستاد ملی مدیریت کرونا بر تأمین امکانات موردنیاز و لغو مرخصی افراد متولی تا پایان برگزاری عزاداری‌ها تأکید کرد.

خادمی با اشاره به نقش‌آفرینی صدا و سیما در اطلاع‌رسانی نحوه برگزاری عزاداری محرم، گفت: اولین پایه اطلاع‌رسانی عزاداری‌های ایام محرم به لحاظ مخاطب، صدا و سیما است و انتظار می‌رود با پخش مراسم‌های سینه‌زنی، نوحه‌خوانی و مداحی، مردم از حیث عزاداری محرم اغنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه با گرامیداشت روز پزشک، از خانواده چند تن از پزشکانی که در جریان مقابله با بیماری کرونا به شهادت رسیده بودند، به نمایندگی از شهدای سلامت کشور توسط رئیس جمهور تجلیل به عمل آمد.

استاندار لرستان در پایان این جلسه با اهدای لوح سپاس به مناسبت روز پزشک از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، به نمایندگی از همکاران وی تقدیر کرد.