استاندار لرستان گفت: خود اتکایی و خودکفایی برای افراد کم بضاعت و بی‌بضاعت توسط نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، ابوطالب شفقت صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت اقشار کم بضاعت تحت پوشش نهادهای حمایتی استان اظهار کرد: لرستان دارای ثروت، سرمایه و منابع بیشماری اعم از آب و خاک، محیط جغرافیایی و مردمانی متمدن، مومن، شجاع و وفادار به نظام اسلامی است.

وی گفت: متاسفانه استان، بنا به هر دلایلی عقب افتادگی عمومی دارد و باید به مددجویان تحت پوشش دستگاه های حمایتی توجه ویژه شود چراکه حمایت از این قشر در نظام اسلامی به عنوان یک وظیفه یادشده و دولت موظف به پشتیبانی از افراد کم بضاعت است.

وی افزود: توجه به نیازمندان و پشتیبانی از آنان در اولویت قرار خواهد داشت بنابراین موظف به رعایت ضوابط هستیم همچنین در این راستا باید بین مردم فرهنگ سازی شود تا بتوانیم دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

شفقت اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان نهادهای انقلابی و حمایتی باید نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق کم برخوردار استان اقدام کنند و ما به عنوان نماینده دولت وظیفه فراهم کردن شرایط این سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت.

وی گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید توانمندسازی افراد تحت پوشش را در دستور کار قرار دهند تا سطح برخورداری مردم افزایش یابد و فرصت سرمایه‌گذاری و ثروت سازی در مناطق محروم فراهم شود.

وی افزود: این دو نهاد در ابتدای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و نشان از اهمیت به قشر محروم دارد همچنین نقش رسانه ها برای اطلاع رسانی، آگاهی مردم و فرهنگ سازی در خصوص کمک به اقشار کم درآمد مهم تلقی می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه با مشارکت همگانی می توان مشکلات را کاهش داد گفت: توجه به افراد کم بضاعت و توانمند سازی این قشر اجرای یک تکلیف الهی است.

شفقت بیان کرد: خود اتکایی و خودکفایی برای افراد کم بضاعت و بی‌بضاعت توسط نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گیرد که در این راستا بانک‌ها باید نسبت به پرداخت تسهیلات، اقدامات لازم را به صورت جدی انجام دهند.

وی اظهار داشت: اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر در اولویت قرار گیرد همچنین ارتباطات و تعاملات مسوولان با خانواده‌ شهیدان فراموش نشود چراکه ما مجری اهداف شهدا هستیم.

شفقت همچنین به ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف سریع برج های دوقلوی میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد شد.