فرمانده انتظامی لرستان با تاکید به اینکه لرستان یکی از استان‌های امن کشور است، گفت: بنده با قاطعیت می‌گویم این استان جزو استان‌های دارای امنیت خوب کشور است.

به گزارش میرملاس‌خبر، سردار یحیی الهی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دشمنان در ورود به مواد مخدر به داخل کشور بسیار تلاش می‌کنند، اظهار داشت: اما در مقابل نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر تنها کشوری است که سینه سپهر کرده و مبارزه‌ی بی‌امانی را در دنیا در بحث این پدیده شوم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر برای کشور ما بدون خسارت نبوده است، افزود: تاکنون سه هزار و ۸۴۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلامی اسلامی شده است.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: نیروی انتظامی استان شهیدپرور لرستان ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۵۸ شهید در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده است بنابراین عزت و افتخار کشور مدیون همین جان‌فشانی‌ها است.

وی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی کشف مواد مخدر در استان گفت: در سال گذشته ۲۸ باند که به صورت ترانزیت مواد مخدر در استان حمل می‌کردند منهدم و ۱۲ هزار و ۳۸۵ نفر اعم از عمده‌فروش و خرده‌فروش در این راستا دستگیر شدند.

کشف ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان

سردار الهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اینکه لرستان یکی از استان‌های امن کشور است، اظهار داشت: در برخی از مواقع در حق این استان کم لطفی شده است ولی بنده با قاطعیت می‌گویم لرستان جزو استان‌های دارای امنیت خوب کشور است.

وی با اشاره به برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی با جرائم، خاطرنشان کرد: در ۱۴۰۰ نیروی انتظامی لرستان توانسته ۸۲ درصد از سرقت‌ها را کشف کند و در زمره رتبه‌های برتر کشور قرار گیرد.

فرمانده انتظامی لرستان از انهدام ۲۴۱ باند سارق در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ باند از سارقان خشن و مسلحانه دستگیر شدند و ۹ هزار و ۴۴۵ نفر سارق خرد و کلان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شد که این میزان افزایش ۱۰۳ درصد کشفیات را نسبت به سال ۹۹ نشان می‌دهد.

سردار الهی با اشاره به وقوع برخی از تیراندازی‌ها در استان گفت: یک مورد کتمان در بحث تیراندازی در استان وجود ندارد و در این راستا یک شهید تقدیم و ۱۶ جانباز تقدیم کردیم.