سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: لرستان جزو استان‌های موفق در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است و همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد ناصری‌نیا ظهر امروز در جلسه بررسی اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک با بیان اینکه از ۱۳ خرداد تاکنون دو هزار و ۳۳۸ فروشگاه استان به این طرح متصل شده‌اند، اظهار داشت: فروشگاه‌هایی که متقاضی مشارکت در این طرح هستند می‌توانند برنامه «شما» را بر روی تلفن همراه نصب و درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۲ هزار و ۶۵۲ ترمینال (pos) در سطح فروشگاه‌های استان فعال شده است افزود: در مرحله جدید طرح، تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به تعداد حدود ۳۰۵ هزار ۴۰۷ نفر مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه استفاده از این طرح برای مشمولین اختیاری است، تصریح کرد: شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲میلیون ریال از یارانه چهار میلیون ریالی برای خرید کالابرگ است که پس از خرید، امکان استفاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال واریزی جدید فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: در این راستا ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص‌ و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

ناصری‌نیا با بیان اینکه لرستان جزو استان‌های موفق در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است، اضافه کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.