رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: عقب‌افتادگی لرستان تنها از طریق یک نهضت سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود و چنانچه تورم‌ کنترل شود اعتماد سرمایه‌گذاری بالا رفته و سرمایه‌گذاران برای حضور در استان قدم پیش می‌گذارند.

به گزارش میرملاس‌خبر، حسین سلاحورزی شامگاه سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن اشاره به سختی کار خبرنگاران، اظهار داشت: قانونگذار نیز خبرنگاری را به دلیل سختی و حساسیتی که دارد جزو مشاغل سخت و زیان‌آور می‌داند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خبرنگاران علاوه تهدیدات جسمی، به خاطر فعالیت‌های خود مورد قضاوت قرار می‌گیرند، افزود: امیدوار هستیم خبرنگاران همواره منشأ اثر باشند و با نگاه نقادانه و موشکافانه همه ضعف‌ها و قوت‌ها را با هم ببینند و نهضتی را مبنی بر تکیه بر نقاط قوت و ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه لرستان از نظر سهم رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه در پایین کشور قرار دارد، عنوان کرد: برای جبران عقب‌ماندگی استان سرمایه‌گذاری تنها راه‌حل است و چنانچه سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد می‌توانیم در دوره پنج ساله شاهد توسعه استان باشیم.

وی اضافه کرد: از انجایی که هیچ دولتی به تنهایی قادر به این میزان سرمایه‌گذاری در استان نیست بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌مند شد.

سلاحورزی با تاکید به اینکه عقب‌افتادگی لرستان تنها از طریق نهضت سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، تصریح کرد: اگر تورم‌ کنترل شود اعتماد سرمایه‌گذاری بالا رفته و سرمایه‌گذاران برای حضور در استان قدم پیش می‌گذارند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران حضور مدیران بومی را فرصت مغتنم برای توسعه استان دانست و خاطرنشان شد: در حال حاضر عمده مدیران ارشد استان بومی هستند که باید از این فرصت استفاده کرد زیرا این افراد می‌توانند با شناخت، تعصب و علمی که دارند در راستای توسعه گام بردارند.

وی گفت: در تلاش هستیم که در قالب همایش یک روزه، پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام استان را جهت سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری معرفی کنیم که شروعی برای جذب سرمایه‌گذارها باشد.