مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه این استان 236 شهید ورزشکار به جمهوری اسلامی تقدیم کرده است، گفت: در مسابقات قهرمانی برگزار شده در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز از خانواده شهدای آن رشته‌های ورزشی تجلیل شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، حشمت‌اله امان‌الهی صبح امروز در نشست خبری دومین یادواره شهدای ورزشکار استان لرستان با تاکید به اینکه برگزاری این یادواره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: این استان ۲۳۶ شهید ورزشکار به جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: جوانان ما در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات و شرایط سخت توانستند جنگ را هشت سال مدیریت و از از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید با ترویج زندگینامه و وصیت‌نامه‌های شهدا به نسل جدید انتقال پیدا کند، نسلی که ادامه‌دهنده راه و روش شهدای عزیز ما هستند که در چهل سال گذشته برای انقلاب جان‌فشانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ والای شهادت در بین ورزشکاران لرستان وجود دارد، مطرح کرد: مشاهده می‌کنیم که ورزشکاری با تلاش زیاد خودش را به مسابقات بین‌المللی جهانی، المپیک و پارالمیپیک می‌رساند و هنگام قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی در آن شرایط حساس مدال خود را به شهدای عزیز اهدا می‌کند.

امان‌الهی ادامه داد: تمام برنامه‌های ورزشی استان بنام شهدای گرانقدر نامگذاری می‌شود در مسابقات قهرمانی برگزار شده در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز از خانواده شهدای آن رشته‌های ورزشی تجلیل شد.