مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان تاکید کرد: بانوان هم‌استانی با مشارکت حداکثری در پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» بار دیگر حمایت مادرانه خود را در ساخت و تجهیز مدارس برای فرزندان مناطق محروم داشته باشند.

به گزارش میرملاس‌خبر، ناهید پرویزپور در جلسه هم‌اندیشی اجرای طرح ملی پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» و جلب مشارکت زنان در امر مدرسه‌سازی اظهار داشت: مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی و برنامه‌های توسعه‌ای، دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند، بر این اساس دولت‌ها اهتمام ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در امر آموزش و پرورش و سرمایه‌های انسانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم، افزود: هنوز هم تعدادی از دانش‌آموزان ما از نعمت فضاهای آموزشی محروم هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان عنوان کرد: همه ما دوران طلایی از عمر خود را برای کسب دانش و آگاهی در مراکز و فضاهای آموزشی سپری کرده‌ایم و از خدمات آن به صورت رایگان بهره‌مند شده‌ایم، لذا مدارس متعلق به همه مردم است و همه ما باید با مشارکت در ساخت، تعمیر و تجهیز آن در توسعه فضاهای آموزشی سهیم باشیم.

وی به نقش پررنگ زنان در پویش‌های اجتماعی طیی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بسیاری از پویش‌های اجتماعی با استقبال زنان مواجه است و این نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنان در این عرصه است، زنان نیکوکار لرستانی همواره در عرصه‌های مختلف در فعالیت خیرخواهانه و انسان‌دوستانه زیادی شرکت کرده‌اند و نمونه‌ آن مشارکت حداکثری زنان در جریان سیل سال گذشته است که آن‌ها در قالب فعالیت‌های داوطلبانه و سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان کردند.

پرویزپور با بیان اینکه ساخت مدرسه توسط خیرین، دولت را در تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مشارکت زنان به‌عنوان نیمی از وزنه جمعیتی استان در حوزه آموزش و پرورش می‌تواند آغازگر تحولات عظیمی در ارتقاء سطح کیفیت تعلیم و تربیت و رسیدن به وضعیت مطلوب باشد و از طرفی متولیان امر آموزش و پرورش نیز باید محتوای آموزشی را کاربردی و مهارت‌محور و در جهت خوب زیستن دانش‌آموزان هدایت کنند.

وی خواستار مشارکت حداکثری بانوان لرستانی پویش «پویش من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» شد و گفت: بانوان می‌توانند حتی به اندازه پرداخت هزینه خرید یک آجر بار دیگر حمایت مادرانه خود را در ساخت مدرسه برای فرزندان مناطق محروم داشته باشند.