استاندار لرستان در سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور بر لزوم هدف‌گذاری در آموزش و پرورش تاکید کرد.

‍ به گزارش میرملاس‌خبر، سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، معاونین و مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد.

سید موسی خادمی استاندار لرستان در این نشست با اشاره به بیانات حکیمانه و جامع رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: آنچه به عنوان هدف و فلسفه این برنامه در نظر گرفته شده محقق و سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی مناسبی به خوبی آغاز می‌شود.

وی به مشکلات ایجاد شده به واسطه شیوع بیماری کرونا در استان اشاره و افزود: همه دستگاه‌های کشور در سال گذشته سال سخت و پر زحمتی را طی کردند که آموزش و پرورش هم از این قضیه مستثنی نبوده و سال سختی را گذرانده است و علی رغم سختی‌های این مسیر آموزش و پرورش به حمدلله سربلند از این آزمون بیرون آمده و با اقدامات خوب و روش‌های جدیدی که با فداکاری و همکاری کارکنان و مدیران آن صورت گرفته، خیلی سریع توانست وارد مدار شده و ادامه کار به خوبی انجام شده است.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، گفت: سال تحصیلی جدید با اتکا به تجارب کسب شده، با آمادگی بیشتر و زحمت کمتر آغاز و به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم این بیماری همان‌گونه که تاکنون تا حدودی مهار شده، از کنترل خارج نشود واگر عوامل خارج از کنترل به ما اجازه دهند، به حالت عادی برگردیم.

خادمی با تاکید بر لزوم آمادگی، سرعت عمل و دقت لازم در آموزش و پرورش تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در هر شرایطی آموزش را تعطیل و رها نکنیم و با توجه به عدم تثبیت وضعیت بیماری، لازم است متناسب با تغییر وضعیت هماهنگی لازم را در مجموعه ایجاد کرده و آمادگی لازم را برای هرگونه تغییر وضعیت داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شورای آموزش و پرورش عنوان کرد: از توان همه دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از آموزش و پرورش استان استفاده خواهیم کرد.
استاندار لرستان با اشاره به لزوم هدف‌گذاری در آموزش و پرورش گفت: هدف‌گذاری در آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی در دروس اصلی هدف گذاری شده و در پایان سال با ارزشیابی میزان هدف گذاری سنجیده شود. وی افزود: همچنین درصد قبولی دانش‌آموزان و درصد قبولی در کنکور سراسری را می‌توان به عنوان هدف‌های روشنی در نظر گرفت.
خادمی با اشاره به سند تحول بنیادین به‌عنوان برنامه شاخص آموزش و پرورش ، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری از چشم انداز شروع، به استراتژی و سپس سیاست گذاری و برنامه ریزی و با راهکارها وشیوه های اجرایی لازم در هر استانی متناسب با نیازهای منطقه ای حاصل می شود که لازم است این موضوع در شورای آموزش و پرورش مصوب شده تا مدیران شهرستان‌ها، مدیران مدارس و معلمان بدانند که این شاخص‌ها به عنوان معیار در نظر گرفته شده و تا سطح مدرسه قابل پیگیری و سنجش است.
وی با بیان اینکه با تعیین هدف و سطح دسترسی به آن می‌توان کمبودها، نیازمندی‌ها و مشکلات مسیر را بررسی کرده و منابع مورد نیاز را تعریف کرد، تصریح کرد: باید شرایط مناسب آموزشی برای دانش‌آموزان و امنیت خاطر خانواده‌ها در شرایط کنونی ایجاد شود.