دادستان مرکز لرستان با اشاره به مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی، گفت: در رسیدگی به پرونده‌ها باید تسریع شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، داریوش شاهون‌وند در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی، گفت: همه ما مکلف به اجرای صحیح، کامل و دقیق سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام و اجرای صحیح عدالت یک سری سیاست‌های راهبردی پیش بینی کرده‌اند، عنوان کرد: همه ما مکلف به اجرای دقیق سند تحول قضائی هستیم و اعتبار این سند به لحاظ اینکه به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است بالاتر از قوانین عادی است.

دادستان مرکز لرستان، تاکید کرد: مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی، مبارزه با اراذل و اوباش، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری همچنین مبارزه با قاچاق کالا و خرید و فروش سلاح و مواد مخدر برخی از عمده سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه است.

شاهو وند، گفت: حبس زدایی و جهش تولید، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید از دیگر سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه است.

وی، عنوان کرد: همه ما مکلف هستیم که اقدامات قانونی لازم مانند مجازات‌های جایگزین حبس، تعلیق، آزادی مشروط، اعطای مرخصی و استفاده از پابند الکترونیک را در جرایم ساده اجرا کنیم.

دادستان مرکز لرستان، گفت: البته جرایم خشن، مهم و مجرمان حرفه‌ای و خطرناک از این تسهیلات استثنا هستند.

شاهون وند، تاکید کرد: یقیناً اجرای دقیق قانون موجب افزایش رضایت مردم خواهد شد.

وی همچنین بر نظارت مستمر بر زندان و زندانیان و رسیدگی به امور مختلف آنها اعم از نوع پوشش، تغذیه و حفظ سلامت روحی روانی و جسمی زندانیان تاکید کرد.

دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم یک نفر بدون جهت در زندان بماند، عنوان کرد: قضات شجاع دستگاه قضائی در برخورد با مجرمین هیچ گونه مماشاتی نداشته و نخواهند داشت.

شاهون وند، عنوان کرد: در سیستم قضائی جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه مسائل سیاسی و جناحی دخالتی نداشته و ندارد و تصمیمات قضائی بر اساس عدل، انصاف، شرع و حق اتخاذ می‌شود.

وی همچنین بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، کمک، مساعدت، تعامل و حمایت از مدیران اجرایی و مسئولانی که خالصانه، شجاعانه و انقلابی عمل می‌کنند تاکید کرد.

بنابر این گزارش، در این مراسم «اردشیر حسینی» به عنوان دادستان چگنی معرفی و از زحمات «رومیانی» دادستان سابق این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

  • منبع خبر : مهر