مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: مجموعه تفریحی «ماهی‌بازان» مخملکوه خرم‌آباد در بستر رودخانه است و برای تخلیه و تخریب آن به مراجع قضایی فرستاده شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، داریوش حسن‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به واگذاری عملیات اجرایی سه سد بزرگ بختیاری، معشوره و مخملکوه به شرکت توسعه «آب نیرو»، اظهار داشت: امیدوار هستیم عملیات اجرایی سد مخملکوه هر چه سریع‌تر به پایان برسد، زیرا در زمان خشکسالی چشمه‌های شهر خرم‌آباد جوابگوی نیاز آب شرب مردم این شهر نیستند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته شبکه آبیاری ۶ هزار و ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی پایین دست سدهای استان آماده بهره‌برداری شده است، افزود: شبکه پایاب سد کمندان برای ۶۵۰ هکتار، سه هزار و ۳۰۰ هکتار برای سد مروک، هزار هکتار برای سد حوضیان الیگودرز و هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیز از شبکه‌های سد ایوشان آبی آماده بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به وجود پنج ایستگاه پمپاژ مشکل‌دار در استان، عنوان کرد: مشکل دو ایستگاه پمپاژ مرتفع شده و سه ایستگاه در شهرستان پلدختر و در سال ۹۸ آسیب دید که در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

وی از افتتاح ایستگاه جایدر تا شهریورماه سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه با هدف آبرسانی به هزار و ۵۰۰ هکتار بهره‌برداری می‌شود و افتتاح مابقی ایستگاه‌ها نیز تا دو سال آینده در دستور کار قرار دارند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه ۳۶ سد درحال مطالعه و بهره‌برداری در استان داریم، گفت: کل حجم سدهای در حال بهره‌برداری ۲۰۸ میلیون متر مکعب، حجم کل مخازن سدهای در دست اجرا ۱۱۵ و حجم کل مخازن سدهای مطالعاتی استان ۵۱۰ میلیون متر مکعب است.

وی کل شبکه آبیاری درحال بهره‌برداری سدهای استان را هشت هزار هکتار با اعتبار هفت هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها، شبکه‌های آبیاری استان به ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان درخصوص تعیین تکلیف مجموعه تفریحی «ماهی‌بازان» مخملکوه خرم‌آباد، مطرح کرد: این مجموعه در بستر رودخانه است و برای تخلیه و تخریب آن به مراجع قضایی فرستاده شده است.

وی درخصوص میزان برداشت آب از چاه‌های استان، اظهار داشت: تمام چاه‌های استان به کنتور هوشمند مجهیز می‌شوند تا  تنها به میزان تخصیص آب داده شده در پروانه بهره‌برداری آن‌ها استفاده شود.

حسن‌نژاد با تاکید به اینکه چاه‌های غیرمجاز استان در عمق‌های ۱۰ تا ۱۵ متری حفر شده‌اند و از منابع آب سطحی تامین می‌شوند، تصریح کرد: بیشترین تعداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان کوهدشت وجود دارند که در سال‌جاری ۱۸ چاه اعمال قانون شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت ساختمان‌های حریم سد کمندان ازنا، افزود: از مجموع ۱۱۱ ساختمان حریم این سد ۹۷ ساختمان خریداری شده که در صورت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خارج از بودجه جاری، ۱۴ ساختمان مابقی نیز خریداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید به اینکه مشکلات سد معشور بسیار کم شده است، تصریح کرد: چنانچه مجوز ماده ۲۳ این طرح اخذ شود از محل اعتباراتی که در اختیار وزیر نیرو است ۴۰۰ میلیارد تومان به این سد اختصاص می‌یابد و این پروژه رو به جلو حرکت می‌کند.