لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی ۹ ماهه سالجاری ۱۴ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های مشاغل خانگی استان پرداخت شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی آشتاب از پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در استان خبر داد و اظهار داشت: طی ۹ ماهه سال جاری ۴۱۴ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران استان ارسال شده که تاکنون به ۲۰۷ طرح با مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی کل اعتبار ابلاغ شده سال‌جاری به استان را ۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از ۲۰۷ طرح پرداخت شده ۷۹ شغل خانگی بصورت مستقل و ۱۲۸ طرح آن بصورت پشتیبان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به سهم اشتغال ایجاد شده این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۵۲۸ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است:

آشتاب عنوان کرد: تفاهمنامه‌ای جهت آموزش و توانمندسازی، برنامه‌ریزی جهت فروش محصولات مشاغل خانگی در بازار با جهاد دانشگاهی منعقد شده است و اکثر این طرح‌ها به ویژه طرح‌های پشتیبان با همکاری این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه مابقی تسهیلات به طرح‌ها نیز از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است، اظهار کرد: اکثر طرح‌های مذکور در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که برای این نوع طرح‌ها حدود ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز، تسهیلات چهار درصد پرداخت می‌شود و تا پایان سال همه اعتبارات ابلاغ شده به استان پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید بر ثبت نام متقاضیان متناسب با مهارت و طرح خود در سامانه مشاغل خانگی، عنوان کرد : متقاضیان می توانند در مرحله اول تقاضای خود را در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت کنند.