مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: به‌منظور حفاظت از پل تاریخی «کشکان» شهرستان چگنی، مرمت و استحکام‌بخشی شش نقطه از این اثر ارزشمند انجام شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران از اتمام عملیات مرمت و استحکام‌بخشی شش نقطه از سطح گذر پل تاریخی «کشکان» خبر داد و اظهار داشت: پل تاریخی «کشکان» در ضلع غربی دارای سطح گذر است که طی سالیان پیش، بام کانه پوش‌ها در این ناحیه دچار آسیب و ریزش شده بود که در این عملیات مورد استحکام‌بخشی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای اجرای این عملیات از محل اعتبارات ابلاغی به استان مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: بنا بر کتیبه‌ای که در جوار این بنا به‌دست‌آمده و هم اکنون در گنجینه باستان‌شناسی لرستان نگهداری می‌شود، این پل در سال ۳۸۸ هجری قمری به فرمان بدربن حسنویه حاکم لرستان، ایلام و کرمانشاه ساخته شده و ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: پل تاریخی «کشکان» که از دوران ساسانیان به‌یادگارمانده است، ۳۰۰ متر طول دارد و به‌عنوان مادر پل‌های تاریخی ایران شناخته شده است.