مدیرکل هواشناسی لرستان با صدور هشدار سطح قرمز اعلام کرد: سامانه بارشی قوی از ابتدای روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در برخی مناطق این استان فعال می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهروز مرادپور با بیان اینکه این سامانه در تمام نقاط استان بویژه در پلدختر، خرم آباد، رومشکان، کوهدشت، چگنی، سپیددشت، شول آباد و تاحدودی در شهرستان های سلسله ، دلفان و دورود فعال می شود، اظهار داشت: رگبار و رعد و برق شدید در نواحی مستعد رگبار تگرگ، وزش باد شدید(تندباد لحظه ای) و خطر اصابت صاعقه براثر فعالیت این سامانه قابل انتظار است.

وی ادامه داد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق پیش بینی می شود.

مرادپور توصیه کرد: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، تمهیدات مقتضی برای کاهش خسارت به محصولات باغی و زراعیو سایر اقدامات پیشگیرانه لازم در نظر گرفته شود.