رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان از مسمومیت ۱۶ نفر از اهالی روستای «تکانه» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از مهر، مهرزاد صفدری با اشاره به موضوع مسمومیت آبی روستای «تکانه» خرم آباد اظهار داشت: اطلاعات دقیق و علت این موضوع را معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان دارند و ما نمی‌دانیم آب عامل مسمومیت بوده است یا نه؟

وی ادامه داد: ما فقط بیمارانی که آنجا بوده‌اند را با علائمی مانند دل درد، تهوع، اسهال و استفراغ، جابجا کرده‌ایم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان بیان داشت: در این راستا ۱۶ نفر بوده‌اند که مسموم شده‌اند.

صفدری تصریح کرد: حال عمومی این افراد خوب است، به جز دو نفر که البته مشکل خاصی نداشته‌اند، بقیه بعد از یک تا دو ساعت از بیمارستان مرخص شدند.

بنا بر این گزارش، پیش از این مهدی بابایی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز با اشاره به مسمومیت آبی در روستای «تکانه» خرم آباد اظهار داشت: این روستا نزدیک به ۸۰ خانوار دارد، ظاهراً شب گذشته به دلیل اختلافات قومی چند نفر از اهالی همین روستا، خط شبکه آبی که به سمت خانه‌های مقابل اختلاف بوده را دست کاری و از مواد مسموم کننده استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از تماس با سامانه ۱۲۲ همکاران ما از مرکز کنترل کیفی و اتفاقات امور آب شهرستان خرم آباد به روستا مراجعه کردند افزود: در این راستا شبکه آب روستا را به خاطر حساسیتی که در بحث سلامت آب داریم قطع کردیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد: در شب گذشته نیز به دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، تانکر آب رسان را به روستا اعزام کرده‌ایم و به صورت مرتب کار آبرسانی تا زمانی که همکاران کنترل کیفیت ما بحث سلامت شبکه آب روستا را تأیید کنند، ادامه دارد.