مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: سبک و شیوه زندگی زنان روستایی در دوران میانسالی و سالمندی آن‌ها را با مشکلات جسمی و حرکتی مواجه خواهد کرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، ناهید پرویزپور در جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان و دختران روستایی و حاشیه‌نشینی شهری که با حضور مدیرکل امور روستایی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و متولیان اجرای طرح برگزار شد، اظهار داشت: زنان روستایی ۳۵ درصد جمعیت زنان استان را تشکیل می‌دهند و نقش تاثیرگذاری در توسعه روستا در ابعاد اقتصادی و اجتماعی دارند.

وی با اشاره به نقش‌های متنوع و مختلف زن روستایی، افزود: علاوه بر مدیریت خانواده، زنان روستایی در بسیاری از امور مربوط به کشاورزی، دامپروری و تولیدات جانبی آن دوشادوش مردان فعالیت دارند و همین سبک و شیوه زندگی در گذر زمان تغییراتی را در ساختار قامتی آن‌ها ایجاد کرده است که به مرور و در دوران میانسالی و سالمندی آن‌ها را با مشکلات جسمی و حرکتی مواجه خواهد کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان، ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد زنان روستایی هم‌استانی در برخی ناهنجاری‌های ساختار فیزیکی و قامتی، دارای فراوانی بیشتری هستند و لازم است در برنامه‌ریزی اجرای طرح متناسب با نوع آسیب و مشکل در زنان هر منطقه آگاهی‌بخشی و آموزش‌های حرکتی و ورزشی به آن‌ها صورت پذیرد تا از بروز مشکلات جسمی حرکتی آنان در آینده پیشگیری کرد.

وی با تاکید به اینکه اجرای طرح سنجش سلامت زنان و دختران روستایی و حاشیه‌نشینی شهری به اصلاح ساختار قامتی و بهبود سلامت جسم و روان زنان کمک می‌کند، تصریح کرد: دستیابی به این مهم، نیازمند مساعدت و همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های متولی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های موجود دولتی و غیردولتی در خدمت به جامعه روستایی و به‌خصوص زنان زحمت‌کش روستا استفاده کرد.