معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ۳۸ محله حاشیه نشین در این استان وجود دارد که ساماندهی این مناطق با همکاری دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهرام ستاری دستنایی شامگاه چهارشنبه در نشست ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین از وجود ۳۸ محله حاشیه‌نشین در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ محله در شهرستان خرم آباد واقع شده است که ساماندهی و برطرف کردن مشکلات این مناطق در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مناطق حاشیه ای یک مساله فرابخشی و نیازمند همفکری تمامی دستگاه های اجرایی است افزود: همچنین مشکل مهم ساکنان این مناطق، جرم خیز بودن آنها به علت تراکم جمعیتی بالا است.

وی ادامه داد: گسترش اعتیاد از دیگر معضلات این مناطق و جمع آوری معتادان از مناطق حاشیه نشین ضروری است که در این راستا باید گرمخانه های شهرستان خرم آباد و بروجرد برای اسکان معتادان راه اندازی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: بافت واحدهای مسکونی این مناطق نیز عمدتا فرسوده است و باید برای این مشکل چاره اندیشی شود که بسیج سازندگی می تواند نقش محوری در مسیر سازندگی بافت های فرسوده محلات، داشته باشد.

ستاری بیان کرد: بحث مشکلات سلامت و درمان، جمع آوری فروشندگان موادمخدر، برطرف کردن مشکل اسناد مالکیتی واحدهای مسکونی، ساماندهی فضای سبز و سایر دغدغه های محلات حاشیه نشین با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دفاتر تسهیلگری پیگیری و برای رفع آنها اقدام شود.