معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون در کل کشور نیز شرایط همه‌گیری کرونا رو به افزایش بوده و در استان‌های بزرگ مانند تهران، فارس، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان و همچنین بوشهر و زنجان این افزایش دیده می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، قاسم جان بابایی درخصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: اکنون در کل کشور شرایط همه‌گیری کرونا رو به افزایش بوده و در استان‌های بزرگ مانند تهران، فارس، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان و همچنین بوشهر و زنجان این افزایش دیده می‌شود که امیدواریم با تشدید محدودیت‌ها و رعایت مردم این روند کاهش یابد.

وی افزود: وزارت بهداشت تنها می‌تواند راهکار کارشناسی دهد و استاندارد‌ها را اعلام کند و از آن‌جا که ما اجراکننده نیستیم از استانداران و فرمانداران می‌خواهیم که وقتی شرایط قرمز می‌شود معیار‌های آن رعایت شود تا بار زیادی بر دوش گروه درمانی نباشد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه همکاران ما بیش از یک سال است که با شرایط سخت کرونایی، لباس‌ و ماسک‌ در حال مبارزه با بیماری کووید۱۹ هستند، اضافه کرد: در کنار اجرای محدودیت‌های کرونایی وضعیت قرمز، مردم باید به این شرایط پای‌بند بوده تا شرایط بهتر و کنترل شود و سیکل بیماری از بین رود.