ستاد مدیریت بیماری کرونا استان لرستان برگزاری هرگونه تجمع رسمی و غیر رسمی شامل مراسمات ترحیم، ختم, عروسی و ... در سطح استان را به مدت ۱۰ روز ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس‌خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا صبح یکشنبه ۱۵ تیر ماه به ریاست سید موسی خادمی، استاندار لرستان برگزار و مهمترین مصوبات آن به شرح زیر اعلام شد:

۱- برگزاری هرگونه تجمع رسمی و غیر رسمی شامل مراسمات ترحیم، ختم, عروسی و … از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵به مدت ۱۰ روز در سطح استان ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

۲- کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به استفاده از ماسک هستند و از ورود ارباب رجوع و کارمند بدون استفاده از ماسک به دستگاه‌های اجرایی جلوگیری گردد.

۳- مدیران کل دستگاه‌های اجرایی زمینه بهره‌مندی کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، بانوان باردار و دارای کودک شیرخوار از مرخصی استحقاقی را فراهم آورند.

۴- فعالیت کلیه رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و عروسی، کافی شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها و … در سطح استان به مدت ده روز ممنوع بوده و نیروی انتظامی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اصناف نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

۵-  استفاده از ماسک در کلیه اماکن سرپوشیده از جمله پاساژها، مجتمع تجاری و … الزامی بوده و صاحبان این اماکن ملزوم به اجرای این بند می باشند. ضمناً سازمان صمت و اصناف استان نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

۶- ملاقات‌های عمومی مدیران دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵به مدت ده روز لغو و از روش‌های جایگزین غیرحضوری برای انجام این امور استفاده شود.

۷-  شهرداری‌های سطح استان نسبت به ضدعفونی کردن روزانه سرویس ناوگان شهری ( اتوبوس و تاکسی ) اقدام نموده و رانندگان این وسایط نقلیه را به استفاده از ماسک الزام نمایند.

۸-  کتابخانه‌های عمومی استان از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ به مدت ده روز تعطیل شود.

۹- مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از برگزاری مراسمات مشمول تجمع در ادارات و نهادها جلوگیری نمایند.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا