نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دشمنان به دنبال ترویج بی حجابی و بی بند و باری در کشور هستند اما این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید به اینکه دشمنان به دنبال ترویج بی حجابی و بی بند و باری در کشور هستند، اظهار داشت: در باب عفاف و حجاب نکته این نیست که چند تار مو بیرون است یا پوشش کسی نامناسب است بلکه حجاب و عفاف یک واجب الهی است و همه باید آن را رعایت کنند، نکته این است که کسانی در داخل و خارج از کشور بی بند و باری و اباهی گری را را به شیوه‌های گوناگون ترویج می‌دهند و گسترش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در زمان پهلوی دوم صدها فیلم سینمایی در این کشور ساخته شد و در این فیلم‌ها نقشی که برای زنان تعریف می‌کردند این بود که خودشان را جلوی چشمان مردان هوس باز با زشت‌ترین و شنیع‌ترین شیوه‌ها نشان دهند، افزود: صحنه‌هایی که هر انسانی حتی از شنیدن آنها هم شرم دارد و قابل توصیف نیست، پس سخن این است که پشت این صحنه جمعیتی می‌خواهد کشور ما را به آن سمت ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: این نقش و جایگاهی بود که طاغوت و پهلوی دوم با برنامه ریزی برای زنان این سرزمین در چندین دهه در حکومت خود ایجاد کردند، کسانی که اهل تحقیق هستند باید اینها را برای دختران و پسران جوان ما بگویند، در داخل شهرها مراکز فساد و تباهی متعددی درست کردند که محل اختلاط زنان و مردان هوس باز بود، در آن مراکز زنان را وسیله هوس بازی مردان قرار دادند و اینها را به عنوان زنان الگو به جامعه معرفی کردند.

وی بیان داشت: صفحه اول نشریات، روزنامه، هفته نامه‌ها و… صدا و سیمای آن زمان به این چنین زمانی اختصاص داشت و آنها را به عنوان الگو معرفی می‌کردند، سخن بر سر این نیست که پوشش کسی تنگ است یا مناسب نیست، پوشش یک واجب الهی است، اما سخن در این است که کسانی که صحنه گردان پشت این ماجرا هستند اندیشکده ها و هیئت‌های اندیشه ورز درست کرده‌اند، همان طور که در سالهاست کشور ما را مورد تحریم قرار داده‌اند، اندیشکده ها را دست کرده‌اند تا بی حجابی و بی بند و باری را در ایران اسلامی ترویج کنند.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: کسی را به واسطه پوششی که دارد نباید مورد تحقیر، اهانت و بی ادبی قرار داد، باید از زبان نرم، خوش رویی، مهربانی، استدلال، منطق و شیوه‌های تأثیرگذار باید استفاده کرد، البته جاهایی هم نیاز به اجرای قانون است، قوانین مجلس، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب هم لازم اجرا است و دستگاه‌های مرتبط اجرایی و قضائی این وظیفه را دارند، اما وظیفه عموم مردم استفاده از زبان نرم، خوش رویی، مهربانی و… در این رابطه است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی بانوان، زنان و دختران در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، آموزشی و اجرایی با حفظ حجاب و حدود شرعی نقش آفرینی می‌کنند گفت: حتی برخی از بانوان به کمالاتی رسیده اند که برخی از مردان به آنها نرسیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در هفته حجاب و عفاف در استان، بر ضرورت تعظیم، تکریم، تقدیر و تبلیغ عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: باید این تبلیغ، تکریم و معرفت افزایی از سوی مؤسسات فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: ما باید هوشیار باشیم که استکبار جهانی به دنبال این است که تهاجم فرهنگی رژیم پهلوی را بر کشور ما حاکم کند، اینها به پوشش نامناسب اکتفا نمی‌کنند، غربی‌ها به سمت ازدواج مردان با مردان و زنان با زنان رفته‌اند و چنین ترسیمی درست کرده‌اند، پشت صحنه، صحنه گردانندگان بی بند و باری به دنبال چنین برنامه‌هایی هستند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اما این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان و دختران ما در صف اول عفاف و حجاب هستند افزود: نخبگان، فرهیختگان، برجستگان، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، دانشجویان، طلاب، اصناف، اساتید و اقشار مختلف مردم آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی و حجاب و عفاف را بر سر دست گرفته‌اند و قدمی عقب نشینی نخواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: ملت ما ملتی زنده و هوشیار است، البته با کسانی که پوشش نا مناسب دارند با استدلال، زبان نرم، منطق، تألیف کتب، مقاله و کارهای هنری به سمت خودمان بکشانیم.