نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور نگران‌کننده است، این امر نیازمند تدابیری است تا ما در آینده به نرخ منفی جمعیت مبتلا نشوییم.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در سخنانی کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور را نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: این امر نیازمند تدابیری است تا ما در آینده به نرخ منفی جمعیت مبتلا نشوییم.

وی افزود: ما به لحاظ شاخص جمعیت در مرحله هشدار هستیم و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند طبیعتاً جمعیت سالخوردگان افزایش پیدا می‌کند، کاهش نیروی کار و تولید را به دنبال خواهد داشت، افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی را در پی دارد، مهم‌تر از همه اینها پایین آمدن ضریب امنیتی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید به اینکه مصوبات تشویقی ابلاغ شده از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت باید بدون کم و کاست و دقت اجرا شود تا میزان فرزندآوری در کشور افزایش پیدا کند، عنوان کرد:تصریح کرد: همه ما، دولت و ملت باید بسترهایی را فراهم کنیم تا پرشکوه و عظمت اسلام و مسلمین با ازدیاد جمعیت افزوده شود.

وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت در حدی که می‌توانند بر این سیاست تشویقی خودشان به صورت کمیت و کیفیت بی افزایند.