نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی نورافزای افلاکیان شهرستان دورود در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۱۸ نفر افتتاح شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی نورافزای افلاکیان دورود در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۱۸ نفر و تولیدسالانه ۵۶ هزار مگاوات ساعت انرژی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در این مراسم اظهار داشت: برای ساخت این نیروگاه با همکاری شرکت‌های گاز، شرکت توزیع برق استان و شرکت برق منطقه‌ای ۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد که ۸۴۰ مگاوات برق مصرفی آنها است، افزود: نیروگاه برق آبی «رودبار» با ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه گازی خرم‌آباد با ۳۲۴ مگاوات و نیروگاه گازی دورود با ۵۰ مگاوات برق استان را تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: هفت نیروگاه تولید پراکنده که حداکثر ظرفیت تولید برق آنها ۴۸ مگاوات است در شهرک‌های صنعتی استان فعال و در حال تولید برق هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید برق استان با مصرف تقریباً برابر است، ادامه داد: شهرستان دورود با ۶۵ هزار مشترک و پیک بار ۷۹ مگاوات با مصرف سالیانه ۳۸۰ هزار مگاوات ساعت که با راه اندازی این نیروگاه حدود ۹ درصد پیک بار شبکه و مصرف بالغ بر ۱۵ درصد مصرف انرژی سالیانه شهرستان را تأمین می‌کند.

خودنیا اضافه کرد: در سایر نقاط استان نیروگاه‌هایی مشابه این طرح در دستور کار و ساخت قرار دارد که با وارد شدن آنها به شبکه برق استان، علاوه بر تأمین برق پایدار در بحث پدافند غیر عامل و تأمین برق مناطق حیاتی، حساس و مهم در مواقع اضطرار مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی استان اولویت کاری احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده است که در مواقع کمبود برق، تولید برق توسط نیروگاه‌های آن برای بخش از جامعه یا صنعت که ارزش افزوده دارد، تأمین شود و از ضرر و زیان به صنایع و تولید جلوگیری کند.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی