مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ضمن هشدار خطر زمین لغزش در مسیر راه‌آهن دورود_اندیمشک، گفت: در صورت لغزش این منطقه می‌توان گفت یک بحران استانی و ملی اتفاق خواهد داد.

به گزارش میرملاس‌خبر، شیرزاد نجفی عصر پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در آیین افتتاح طرح تثبیت زمین لغزش روستای «سراب‌بیشه» شهرستان دورود، اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی با هدف کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از انتقال رسوب به رودخانه سزار، ایمن‌سازی راه‌آهن دورود_اندیمشک در پاشنه زمین لغزش و ایمن‌سازی راه دسترسی منطقه چم‌چیت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه عملیات ۱۸ هکتار تراس‌بندی و ۳۲۱ هزارمتر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام گرفته است، افزود: عملیات هشت هزار و ۶۶۰ مترمکعب عملیات اسکله‌ریزی، هشت هزار مترمکعب اجرای زهکشی زیرسطحی، هزار و ۲۰۰ متر کانال زهکش و ۱۸ هکتار کپه‌کاری اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید به اینکه اجرای این طرح باعث تثبیت ۱۸ هکتار مرتع و جلوگیری از ورود ۳۲۱ هزار مترمکعب رسوب به رودخانه سزار می‌شود، عنوان کرد: افزایش ضریب ایمنی بهره‌برداری از راه آهن دورود-اندیمشک، ایمن‌سازی جاده دسترسی به روستاهای منطقه چم‌چیت به عنوان قطب پروش ماهی و حفظ باغات پایین‌دست زمین لغزش از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به رانش این منطقه در سیل ۹۸، گفت: اگر این تپه دچار لغزش شود تمام راه‌آهن دورود_اندیمشک مدفون و جاده دسترسی نیز مسدود خواهد شد.

نجفی ضمن هشدار خطر زمین لغزش در مسیر راه‌آهن دورود_اندیمشک، تاکید کرد: در صورت لغزش این منطقه می‌توان گفت یک بحران استانی و ملی اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات زیرساختی و پایدارسازی زمین لغزش این منطقه نیازمند اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.