مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ستاد کرونا در راستای حفظ سلامت جوانان اجازه تمرین و برگزاری مسابقات کشتی را نداده است، به همین دلیل دغدغه‌ اصلی ما حضور ورزشکاران لرستانی در مسابقات کشوری است.

به گزارش میرملاس‌خبر، حشمت‌الله امان‌الهی شامگاه جمعه در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار میرملاس‌خبر درخصوص وضعیت هئیت کشتی استان لرستان، اظهار داشت: در حال حاضر هیئت کشتی استان و شهرستان‌ها مشکل خاصی ندارد و در ماه‌های گذشته کلاس‌های فنی داوری و مربیگری توسط رئیس انستیتو و مدرسانی هم‌چون آقای جوکار و اسماعیل‌نژاد برگزار شد.

وی افزود: در این مدت با کمک مسوولان استانی چندین تشک کشتی توسط وزارت اخذ شده و در اختیار هیئت‌های کشتی شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان عدم برگزاری تمرین و مسابقات را دغدغه اصلی هیئت کشتی دانست و عنوان کرد: از آنجایی که کشتی جزء ورزش‌های پربرخورد است ستاد کرونا در راستای حفظ سلامت جوانان فعلا اجازه تمرین و برگزاری مسابقات را نداده است، به همین دلیل ما دغدغه‌ حضور ورزشکاران لرستانی در مسابقات کشوری را داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار میرملاس‌خبر درخصوص پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره استان، گفت: ۵۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که عملیات اجرایی ۳۸ پروژه آغاز و تعدادی از آن‌ها افتتاح شده و تعدادی نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

امان‌الهی خاطرنشان کرد: البته این پروژه‌ها جدا از پروژه‌های سیل ۹۸ است و اماکن و پروژه‌هایی است که در اختیار شرکت خسارت و نگهداری از اماکن ورزشی وزارت ورزش و وزارت راه و شهرسازی است.

وی از واگذاری چهار پروژه ورزشی استان به بخش خصوصی خبر داد و مطرح کرد: پروژه‌هایی همچون استخر دورود، استخر ازنا، استخر کوثر خرم‌آباد و تجهیز پایگاه ورزش قهرمانی بروجرد منجربه عقد قرارداد شده و به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تاکید به اینکه در واگذاری پروژه‌ها و اماکن ورزشی به بخش خصوصی یک چالشی وجود دارد، تصریح کرد: هنوز اسناد این پروژه‌ها به نام اداره کل ورزش و جوانان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران انتقال پیدا نکرده است و ما به دنبال اخذ اسناد پروژه‌های مذکور هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی در راستای واگذاری پروژه‌های ورزشی به بخش خصوصی اقدام کنیم.