متاسفانه شاهد ثبت‌نام نامزدهایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که فاقد هرگونه صلاحیت برای این مسند مهم هستند.
به گزارش میرملاس‌خبر، هر روز که به تقویم روزشمار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیکتر می‌شويم شاهد تردد، رایزنی و اعلام آمادگی کاندیداتوری نمایندگی مجلس در استان هستیم که با قوت و شرکت در جلسات متعدد خانگی و مراسماتی همچون مراسمات ختم در پی کسب رای بیشتر هستند.
 درمیان این افراد چهره‌های گوناگونی به چشم می‌خورد در ابتدا نمایندگان مجلس و نمایندگان ادوار که پای ثابت حضور در ثبت‌نام هستند بعد از آن ائمه جمعه و جماعات و دارای تریبون نماز جمعه که در واقع رسالت اصلی آنان تبلغ دین و رهنمود جوانان می‌باشد آن هم با این حجم تبلیغات دین‌ستیزی متاسفانه این تریبون مقدس را قربانی کرسی بالاتری می‌کند.
در میان کاندیداتورها معلمان به عنوان سنگربانان تعلیم و تربیت که بزرگترین کارخانه آدم‌سازی و کادرسازی برای آیندگان هستند سنگر خود را فدای مسندی بالاتر می‌کنند و پا در عرصه رقابت انتخابات گذاشته‌اند و بعد از آنان قشر پزشک است که اتاق طبابت را که بعضا با سهمیه به آن رسیده است رها کرده و علی‌رغم نداشتن هرگونه سابقه اجرایی و تخصص لازم پا به ماراتون حساس انتخابات مجلس شورای اسلامی گذاشته‌اند.
افراد دیگری نیز در بین نامزدها دیده می‌شود که مسئولیت خود را رها کرده و هیچ‌گونه عملکرد مثبتی نداشته  اما خود را لایق نمایندگی می‌دانند و از همه مهمتر کارمندانی هستنند که از اداره اتاق خود بازمانده اما خود را جهت نمایندگی به مردم معرفی می‌کنند.
 و از همه مهمتر کاندیدای تکراری در ادوار گذشته مجلس که حتی نتوانسته‌اند رای خانواده و بستگان خود را به سمت خود هدایت و حتی به اندازه یک مدرسه کوچ‌رو جلب اعتماد کنند اما این افراد که خود را لایق نمایندگی می‌دانند بهتر است بدانند بجای ایجاد مزاحمت برای دیگران بخصوص مجریان و ناظران انتخابات به درک درستی از وظایف مهم نماینده مجلس برسند و به همان شغل خود بپردازند و باور داشته باشند که نماینده شدن باید ویژگی‌های ذیل را داشته باشد:
شناخت از نیازهای روز مردم نه تنها درحوزه انتخابیه خود بلکه در کل کشور از ضروریات یک نماینده اصلح است، دوم با شجاعت و قدرت برحق و حقوق مردم پافشاری و استقامت نماید.
سوم یک نماینده خوب باید با درد و رنج مردم آشنا و زجرکشبده باشد، داشتن شناخت نسبی از حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز از خصوصیات یک نماینده اصلح می‌باشد.
داشتن تخصص و مهارت کافی از خصوصیات یک نماینده خوب است، یک نماینده باید تخصصی را که دارد از قوه به فعل برساند و  اگر نماینده سابقه مدیریت اداری و تجربه کاری باشد موفق‌تر خواهد بود و اگر مشکلات و پیچ و خم‌های اداری را طی کرده باشد سریعتر می‌تواند از پس رفع نیازهای مردم برآید.
یکی دیگر از خصوصیات یک نماینده خوب توانايي استفاده از افراد با تجربه کارآمد، نخبه و متفکر در سطح حوزه انتخابیه خود است تا در شرایط بحرانی از خرد جمعی استفاده نماید و خود بعنوان محور قدرتمند مسئولین را متوجه گرفتاری و مشکلات نمایند با این تفاصیر افرادی که در خود این شرایط را دارا هستند باید به این کارزار سخت و دشوار وارد شود.
 اما متاسفانه یکی از مشکلات استان لرستان که همواره نتوانسته به توسعه دست یاید به دلیل جو احساسی، طایفه‌ای و سیاسی افراد کارآمد را انتخاب نکرده و نماینده‌ای هم که انتخاب شده و کارنامه قابل قبولی داشته تکرار آن به دلیل همان اساس طایفه‌ای و سیاسی دشوار بوده است.
یادداشت از کرم ملک‌آسا