مدیرکل استاندارد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۴ آسانسور غیر استاندارد در استان پلمب شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، مرضیه قنبریان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۳۴ آسانسور غیر استاندارد در استان پلمب شده است، اظهار داشت: این کار در راستای حفظ ایمنی و سلامت مردم و پیرو بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد از آسانسورهای مراکز دولتی و تجاری انجام شده است.

وی افزود: آسانسورهای پلمب شده در هشت ماهه امسال شامل ۶ دستگاه در مراکز تجاری، ۱۷ آسانسور نصب شده در دستگاه‌های اجرایی، ۳ دستگاه در مسکن مهر، ۳ آسانسور شخصی و ۵ آسانسور در ساختمان پزشکان بوده است که به دلیل عدم استانداردسازی و بی توجهی به تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، پلمب شدند.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: تاییدیه های آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

قنبریان اظهار کرد: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور تنها با شرکت‌های معتبر و دارنده پروانه طراحی مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.