مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: پاسگاه حفاظت از جنگل‌ها در «چم چیت» شهرستان دورود احداث می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران از پیشرفت عملیات اجرایی پاسگاه حفاظتی «چم چیت» دورود خبر داد و اظهار داشت: این پاسگاه با زیر بنای ۱۴۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجرا است.

وی افزود: پاسگاه حفاظتی در اثر بخشی فعالیت‌های حفاظتی سازمان در حوزه حفظ عرصه‌های ملی شامل جنگل، مراتع و بیابان و تقویت و عمومیت بخشیدن رفتارهای قانونمند در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار مفید و البته ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی سازمان، تقویت برنامه‌های پیشگیری و کاهش پرونده‌های متشکله از طریق اجرای اقدامات ارشادی بازدارنده، بالا بردن ضریب حفاظت از منابع طبیعی و انفال، خودباوری همکاران حفاظتی خصوصاً در عرصه‌ها و هنگام برخورد با متخلفین، تقویت پوشش حفاظتی بر مناطق جنگلی استان و… را از جمله اهداف احداث پاسگاه‌های حفاظتی دانست و تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه بیش از ۱۹ هزار هکتار از جنگل‌های دورود تحت پوشش حفاظتی قرار خواهند گرفت.

نجفی ادامه داد: با احداث این پاسگاه، علاوه بر گشت و مراقبت‌های ۲۴ ساعته زمینی، کل منطقه با استفاده از دوربین‌های ثابت و پهپاد نیز پایش می‌شوند.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از پنج هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای احداث فونداسیون و اسکلت این پاسگاه هزینه شده که پیش بینی می‌شود برای احداث کامل این پروژه بیش از ۱۵ هزار میلیون ریال اعتبار لازم است.