مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: پیشگیری از آسیب‌های دانش‌آموزی یک جهاد فرهنگ-اجتماعی است که با کمک مدارس و خانواده محقق می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، مریم پورسرتیپ ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان لرستان، اظهار داشت: از دیرباز خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، ‌پایه و اساس تشکیل جوامع و دارای تاثیرگذاری فراوانی بر اعضا و فرزندان بوده است.

وی افزود: اما به مرور زمان و با تغییر شرایط زندگی و مشکلات فراوان تا حدود زیادی نقش و بار سنگین این نهاد در خصوص تعهدات تربیتی نسبت به قبل کم رنگ‌شده و به همین دلیل مدرسه و نهاد آموزش و پرورش به‌عنوان محیطی خاص وظیفه مهمی را در کنار نهاد خانواده برعهده دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در طرح تقسیم کار ملی آسیب‌های محیط‌های دانش‌آموزی به دلیل تهدید سلامت و هویت، به عنوان یکی از آسیب‌های اولویت‌دار ۱۸گانه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همه تلاش کنیم تا با راهکارهای معتبر و موثر مهارت‌های خودمراقبتی را به دانش‌آموزان بیاموزیم تا والدین نسبت به خطراتی که فرزندانشان را تهدید می‌کند آگاه شوند.

وی پیشگیری از آسیب‌های دانش‌آموزی را یک جهاد فرهنگی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: با کمک مدارس، خانواده، محلات و همکاری کلیه دستگاه‌ها این امر محقق خواهد شد.

پورسرتیپ در ادامه سخنان خود به موضوع ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج یک معقوله است که تحت تاثیر جامعه بوده و شرایط جدید باعث بروز تمایزات آشکار در حوزه ساختار ازدواج شده است.

وی افزود: وضعیت ازدواج در لرستان نسبت به میانگین کشوری مناسب است و بنا به بافت سنتی استان، نیازمند همکاری فرهنگی مشوق‌های ازدواج و کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در این حوزه احساس می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: تعداد ۳۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج توسط اداره ورزش و‌جوانان دارای مجوز هستند که کلیه دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در حوزه فرهنگ‌سازی برای این سنت پسندیده بهره‌گیری کنند.