استاندار لرستان با تاکید به اینکه حق‌آبه این استان از طریق دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر پیگیری می‌شود، گفت: آمدن مردم به کف خیابان مسئله‌ای را حل نمی‌کند زیرا سهم آب یک حساب و کتابی دارد.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه سفر هیات دولت به لرستان فرصت مناسبی برای توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام استان است‌، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در سفر رئیس‌جمهور مشکلات و مسائل آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی تعطیل و یا نیمه تعطیل بودن واحدهای تولیدی را یک تهدید دانست و افزود: زیرا صدها هزار میلیارد تومان از امکانات کشور صرف این پروژه‌ها شده است.

استاندار لرستان با تاکید به اینکه آب، یکی از محورهای توسعه استان است، تصریح کرد: آمدن مردم به کف خیابان مسئله‌ای را حل نمی‌کند بلکه نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه و ارکان دموکراسی باید دنبال‌کننده آن باشند زیرا سهم آب یک حساب و کتابی دارد.

وی با اشاره به اینکه لرستان بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان‌آب، سرچشمه و آب تولیدی دارد که ۱.۲ درصد آن مصرف می‌کند، اضافه کرد: میزان روان‌آب بعضی از استان‌های همجوار نصف لرستان است اما میزان استفاده از آب توسط آن‌ها دو برابر ما است.

زیویار با بیان اینکه بارها موضوع آب استان را پیگیری کرده‌ام، عنوان کرد: لرستان در این رابطه حق و حقوقی دارد که باید از طریق دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر آن را پیگیری کنیم.

وی به سدهای در حال احداث استان اشاره کرد و گفت: اگر این سدها تکمیل شوند  لرستان تا ۲۰ سال آینده مشکل آب نخواهد داشت.

استاندار مطرح کرد: اگر همین سدهایی که از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد در حال احداث هستند تکمیل شوند تقریباً یک میلیارد متر مکعب به ذخیره آبی استان اضافه می‌شود و بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه در استان رفع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به لرستان حدود ۱۰۰ پروژه خرد و کلان حوزه‌های مختلفی همچون شیلات، راه، آزادراه و غیره پیگیری می‌شود.

خبرنگار: کرم ملک‌آسا