معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در حال حاضر میزان مرگ‌و‌میر های ناشی از کرونا نسبت به دو ماه گذشته در استان ۴۵۰ درصد، میزان مبتلایان ۳۴ درصد و تعداد بستری‌ها ۳۶۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمود ثمینی شامگاه شنبه در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به گزارش وزارت بهداشت در مورد مقابله با شیوع بیماری کرونا، استان لرستان جز استان‌های بسیار خوب ارزیابی شده و از این بابت باید از مردم تقدیر و سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیر همکاری مردم در رسیدن به شرایط کنونی، افزود: فهم مشترک مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مصوبات ستاد کرونا باعث کاهش آمار مرگ و میر و میزان بستری‌ها در استان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت زرد استان لرستان ممنوعیت در ورود به شهرها برقرار است و رعایت ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در مرکز استان و شهرستان بروجرد اعمال می‌شود.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی، در استان‌ها و یا شهرستان‌هایی که وضعیت مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد و روند کاهشی ابتلا به کرونا مشهود باشد وضعیت آبی اعلام می‌شود، در وضعیت آبی تمام صنوف و مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

ثمینی به مقایسه وضعیت ابتلا و مرگ‌ومیرهای ناشی از کووید ۱۹ در دی‌ماه نسبت به آبان‌ماه پرداخت و اعلام کرد: در حال حاضر نسبت به دو ماه گذشته میزان مرگ‌و‌میر ۴۵۰ درصد، میزان مبتلایان ۳۴ درصد و تعداد بستری‌ها ۳۶۶ درصد کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد در شرایط زرد در برخی از اجتماعات مثل عزاداری‌ها و مناسبت‌ها حضور یافته که اگر قرار باشد مصوبات ستاد ملی و استانی رعایت نشود به شرایط بحرانی گذشته برمی‎گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان یادآور شد: مردم همچنان اقدامات پیشگیرانه را مراعات کرده و در سطح استان اگر مسئولی پروتکل‌ها، مصوبات و مقررات را رعایت نکند حتما برخورد قانونی به‌عمل خواهد آمد.